براساس آمارهای رسمی اعلام شده مجموع بیماران مبتلا به کرونا در سرتاسر جهان به ۷۲,۰۰۶,۲۳۶ نفر رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس « کرونا » مبتلا شده‌اند بامداد یکشنبه از ۷۲ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۷۲,۰۰۶,۲۳۶ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۱,۶۰۹,۸۷۰ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما ۵۰,۴۰۵,۴۱۷ نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در این میان، ایالات متحده آمریکا با شانزده میلیون و پانصد هزار مبتلا و ۳۰۴ هزار جان باخته، در صدر کشورهای آلوده به ویروس کرونا قرار دارد. این در حالی است که به اذعان رسانه‌های آمریکایی، مسئولان دولتی این کشور به جای رسیدگی به وضع وخیم همه‌گیری در این کشور، مشغول جنگ قدرت و منازعه بر سر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

طبق داده‌های وُرلداُمتر، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع فعلا ۱۷۰ هزار  مبتلای جدید به ویروس کرونا گزارش شده که احتمال افزایش آن تا پایان روز شنبه (به وقت محلی) در این کشور وجود دارد. طی یک روز گذشته نیز فعلا ۱۹۰۸ فوتی گزارش شده است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۲۲.۹۲ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود ۱۳.۶۹ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا نه میلیون و هشتصد و پنجاه هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها برزیل با شش میلیون و هشتصد و هشتاد هزار مبتلا یعنی ۹،۵۶ درصد کل بیماران، قرار دارد.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود نوزده میلیون و چهل هزار مبتلا و نزدیک به ۴۴۹ هزار فوتی، و قاره اروپا با نزدیک به نوزده میلیون و ششصد و پنجاه هزار مورد ابتلا و ۴۵۴ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا چند روز  هشدار داد در صورتی که خط سیر همه‌گیری کرونا در این کشور تغییری نکند قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به آسانی از ۳۰۰ هزار نفر فراتر خواهد رفت.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا امروز شمار ابتلای جهانی از ۷۲میلیون نفر عبور کند.