طبق آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۶ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۵ نفر رسید.

به گزارش مرور نیوز، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۳۷۴ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۹۹ هزار و ۱۴ افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۹۴ هزار و ۵۴۱ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۶ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۵ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در آمریکا تاحدودی کاهش نسبی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۱۶ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۲۶۷ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۳۰۶ هزار و ۴۵۹نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۴ میلیون ۲۸۸ هزار و ۶۸۰ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۴۲۲ هزار و ۶۵۰ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۱۴۸ مورد ابتلا و ۲۱ هزار و ۴۰ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۱۱۰ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۴۰۰ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۷۷۵ هزار و ۱۶۰ مورد ابتلا در رده پنجم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۵ هزار و ۵۵۷ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۷۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۶۳۴ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۱۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۴۷ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۲۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۷۱۶ مورد ابتلا و ۱۴۳ هزار و ۳۹۳ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۹۹۰ مورد ابتلا و ۱۸۱ هزار و ۴۱۹ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.