رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد دولت ترکیه سفیر خود در تل آویو را پس از ده سال معرفی می کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از فلسطین الیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نزدیکی میان تل آویو و آنکارا به زودی نتیجه خواهد داد و دولت ترکیه سفیر خود در تل آویو را معرفی خواهد کرد؛ این درحالی است که ۱۰ سال پیش، سفیر ترکیه، رژیم صهیونیستی را ترک کرد.

بر اساس این گزارش، در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی هاآرتض اعلام کرده است که ترکیه به زودی سفیر خود در تل آویو را تعیین می‌کند. این روزنامه تأکید کرده است که اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در آینده نیفتد، چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

اگر ترکیه به زودی سفیر خود در تل آویو را معرفی کند، این اولین بار پس از سال ۲۰۱۰ خواهد بود که سفیر آنکارا در تل آویو مستقر می‌شود. آنکارا پس یورش نظامیان صهیونیست به کشتی ترکیه‌ای در سال ۲۰۱۰ سفیر خود از تل آویو را فراخواندند.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که دیدارهایی میان مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط دیپلماتیک رسمی انجام شده است. گفته می‌شود که رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه در همین ارتباط دیداری را با مسئولان صهیونیست برگزار کرده است.

رسانه‌های صهیونیست اعلام کرده اند که یک شرکت ترکیه‌ای در یک مناقصه برای برعهده گرفتن مدیریت بندر حیفا شرکت خواهد کرد؛ مناقصه‌ای که امارات نیز در آن مشارکت خواهد داشت.