به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «صدای آمریکا» دستور خروج نیروهای آمریکایی از سومالی اجرایی شد.

به گزارش مرور نیوز، در ادامه اجرای دستور خروج نیروهای آمریکایی از سومالی، یک ناو جنگی ارتش آمریکا وارد آب‌های این کشور شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «صدای آمریکا»، به گفته سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا (آفریکام) کشتی جنگی «یو اس اس هرشل وودی ویلیامز» بامداد شنبه «عملیات دریایی در سواحل سومالی » را آغاز کرده است.

به گفته این مقام ارتش آمریکا، هدف از اجرای این عملیات، انتقال نیروهای آمریکایی از سومالی به دیگر کشورهای آفریقا است.

ارتش آمریکا هفتصد نیروی نظامی را به عنوان تلاش برای مبارزه با گروه افراط‌گرای «الشباب» به سومالی فرستاده بود اما چندی پیش  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دستور کاهش چشمگیر نیروهای آمریکایی در کشورهای مخلتف را صادر کرد.

سخنگوی سنتکام در ادامه به صدای آمریکا گفت: «آمریکا به همکاری با سومالی و کشورهای شرق آفریقا در زمینه امنیت منطقه‌ای، تمرینات نظامی و تداوم فشار بر الشباب که شاخه‌ای از القاعده است، متعهد خواهد ماند».

منابع آگاه می‌گویند، ایالات متحده پیش از آنکه بخواهد در استان المهره یمن، با احداث یک پایگاه نظامی مرتبط با پایگاه نظامی مرکزی خود در جزیره «سقطری» -در چارچوب طرح بیرون کشیدن نیروهایش از سومالی و استقرار آنها در اراضی یمن و به طور مشخص در سقطری- حضور نظامی یابد، سعودی‌ها را برای اشغال این استان پشتیبانی و حمایت کرد.

خروج نیروهای آمریکایی از سومالی در حالی انجام می‌گیرد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور قرار است ظرف چند روز آینده برگزار شود.