معاون وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن از مرگ سالانه ۱۰۰ هزار نوزاد تازه متولد شده به دلیل جنگ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «نجیب القباطی» معاون وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، به دلیل جنگ یمن ومحاصره این کشور سالانه ۱۰۰ هزار نوزاد تازه متولد شده یعنی هر دو ساعت، شش کودک فوت می‌کنند.

القباطی به شبکه «المسیره» گفت، ائتلاف سعودی شش سال است که مانع از ورود تجهیزات پزشکی پیشرفته به یمن می‎شود و صنعاء به دلیل محاصره و جنگ قادر به استخدام کادر پزشکی جدید نیست.

وی تأکید کرد، محاصره ، کودکان یمنی را از همان دوره جنینی در شکم مادر هدف می‌گیرد و سوء تغذیه در میان مادران باردار در حال افزایش است.

القباطی افزود، دوقلوهای به هم چسپیده‌ تازه متولد شده در بیمارستان «سبعین» صنعاء نیازمند انتقال فوری به خارج برای اجرای عمل جداسازی در یک مرکز تخصصی هستند و بسته بودن فرودگاه صنعاء مانعی در برابر این امر است.

وی تأکید کرد: به دلیل محاصره و جنگ قادر به جداسازی این دوقلوها یا انجام اقدام پزشکی سابق نیستیم.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن هم ادامه بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعاء را برای نیازمندان این کشور خطرناک دانست و از سازمان ملل خواست برای نجات جان بیماران یمنی پروازی را از طریق این فرودگاه تدارک ببیند.

«طه المتوکل» شنبه‌شب از سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های مربوط به مسائل انسانی و سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی و یونیسف خواست با ارسال هواپیمایی جان دوقلو‌های «السیامی» را که وضعیت بحرانی دارند، نجات دهند. او گفت که این دوقلوها دو روز پیش در بیمارستان «السبعین» صنعاء به دنیا آمده‌اند و وضعیت اضطراری آن‌ها اقتضا می‌کند که برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.