شرکت امنیت سایبری آمریکا به بلومبرگ اعلام کردند: ۱۹۸ سازمان توسط روسیه هک شده است.

به گزارش مرور نیوز، شرکت امنیت سایبری Recorded Future مستقر در ماساچوست اعلام کرده است که 198 سازمان را شناسایی کرده است که توسط روسیه هک شده است.

بر اساس این گزارش، 3 منبع نزدیک و آگاه به تحقیقات شرکت امنیت سایبری Recorded Future به بلومبرگ گفته‌اند که هکرها توانسته‌اند به شبکه‌های رایانه‌ای حداقل 200 سازمان نفوذ کنند.حدود 18 هزار کاربر شرکت SolarWinds نیز آپدیت های خرابکارانه‌ای را دریافت کرده‌اند. هکرها با ارسال این آپدیت های خرابکارانه قصد نفوذ به شبکه های رایانه‌ای و اطلاعات حساس را داشته‌اند.

هویت و مشخصات این سازمان های هک شده برای بلومبرگ مشخص نشده و پیش بینی می شود با ادامه تحقیقات، تعداد شرکت ها و سازمان های هک شده افزایش یابد.

در حالی که رسانه‌های آمریکا و همچنین مقامات ارشد این کشور آشکارا از روسیه به عنوان عامل اصلی حملات سایبری به نهادهای فدرال و شرکت‌های آمریکایی نام می‌برند، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه از اینکه رسانه‌ها و مقامات کشورش هرگونه خرابکاری در آمریکا را به روسیه نسبت می‌دهند، به‌شدت انتقاد کرد.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «این حملات سایبری در رسانه‌های اخبار جعلی بسیار بزرگتر از واقعیت هستند. من کاملاً در جریان قرار گرفته‌ام و همه‌چیز به‌خوبی تحت کنترل است. هر اتفاقی که رخ می‌دهد، فریاد روسیه، روسیه، روسیه در رسانه‌های جریان چلاق [طعنه ترامپ به رسانه‌های جریان اصلی آمریکا] بلند می‌شود که تا حدی زیاد دلایل مالی دارد.»

البته ترامپ در حالی رسانه‌ها را مسئول اصلی نام بردن از روسیه در قضیه حملات سایبری به نهادهای فدرال و شرکت‌های آمریکایی معرفی کرده است که چندین نفر از مقامات بلندپایه دولت خود او از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه چنین اتهامی را علیه روسیه مطرح کرده‌اند؛ اتهامی که روسیه قاطعانه آن را رد کرده است.