وزارت امور اضطراری روسیه به منطقه قره باغ کمک های بشر دوستانه ارسال می کند.

به گزارش مرور نیوز، وزارت امور اضطراری روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: بسته جدید کمک های بشر دوستانه ای را با قطار به منطقه «قره باغ کوهستانی» ارسال کرده است.

به نوشته خبر‌گزاری «تاس»، دفتر مطبوعات این وزارتخانه با اعلام این خبر گفت: «۱۹ دسامبر، متخصصان گروه مشترکی از وزارت امور اضطراری روسیه ۱۷ واگن قطار حاوی کمک‌های بشر‌دوستانه را [در قره باغ ] تخلیه کردند.»

به نوشته این خبر‌گزاری روسی، بسته کمک‌های بشر‌دوستانه جدید روسیه در شهر خان کندی(«استپاناکرت»)، مرکز منطقه قره باغ کوهستانی تخلیه شده است و مدتی بعد‌، میان ساکنان این منطقه توزیع خواهد شد.

به گفته وزارت امور اضطراری روسیه، این دومین بسته کمک‌های بشر‌دوستانه از سوی مسکو بوده است.

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در باره منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند.

جمهوری آذر‌بایجان و ارمنستان سه بار توافق آتش بس امضا کردند اما هر دفعه این توافق‌ها نقض شد و دو طرف یکدیگر را به نقض آنها متهم کردند.

با این وجود توافق آتش بس چهارم با میانجیگری رسمی روسیه به امضا رسید.

به دنبال توافق سه‌جانبه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر آتش‌بس، نظامیان روس به منظور نظارت بر این آتش‌بس و ایجاد منطقه حائل بین نیروهای درگیر در منطقه قره باغ کوهستانی مستقر شدند. تاکنون وضعت صلح در این منطقه پابرجا بوده است.