رئیس جمهور عراق ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت مسیح به مسیحیان کشورش و جهان گفت: کشورمان نیازمند صلح است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برهم صالح ، رئیس جمهوری عراق در مراسم میلاد حضرت مسیح در کلیسای "مار یوسف" در بغداد گفت، کشور به جای درگیری و تفرقه نیازمند صلح است. چالش های مختلفی به ویژه در عراق پیش رو است و در آن به یک موضع جدی نیاز است، تا به دولتی با درایت، عادل، مقتدر و دارای حاکمیت منجر شود.

رئیس جمهور عراق ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت مسیح به مسیحیان کشورش و جهان، افزود، عراق سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به این کشور که قرار است سال آینده صورت بگیرد را به فال نیک می گیرد و از او استقبال می کند. مسیحیان جزو مردم عراق هستند و طی سال های گذشته مانند دیگر قوم های ساکن در کشور از تروریسم و افراط گرایی رنج دیده اند و مجبور شده اند به خاطر قتل و مهاجرت اجباری از سوی تروریست ها،  خانه و کاشانه خود را ترک کنند. باید برای بازگرداندن آنها به وطن اصلی خود تلاش شود.

صالح گفت، سال جدید در آستانه فرا رسیدن است و چالش های مختلفی وجود دارد و در این چالش ها به یک موضع جدی و شجاعانه نیاز است که زمینه را برای داشتن دولتی با درایت، عادل، مقتدر و برخوردار از حاکمیت فراهم کند دولتی که که زندگی آزادانه را برای مردم تضمین و بدون هیچ گونه سهل انگاری با افراط گرایی و فساد مبارزه کند که این دو عامل چهره واقعی تروریسم هستند.