سرویس بین الملل- شیعیان نیجریه ضمن تاکید مجدد بر آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر آنان بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه این کشور، بر لزوم اجرای دقیق و سریع این حکم تصریح کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های نیجریه، ابراهیم موسی سخنگوی جنبش اسلامی این کشور گفت: شیخ زکزاکی از سوی نهادهای قضایی به مکانی نامعلوم منتقل شده و تاکنون مقامات دولتی درباره مکان بازداشت جدید رهبر شیعیان نیجریه گزارشی منتشر نکرده اند.

اعلام خبر آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، موجب شده تا شیعیان این کشور ضمن ابراز خرسندی از پیروزی مواضع حقوقی خود در برابر نهادهای قضایی نیجریه، بر لزوم احترام به حقوق اجتماعی و مذهبی همه پیروان ادیان توحیدی در این کشور تاکید کنند.

کارشناسان سیاسی منطقه آفریقا بر این باورند که عقب نشینی ارتش و نهادهای امنیتی نیجریه در برابر خواست قانونی شیعیان، نشانه بی اساس بودن ادعا و اتهامات مطرح شده در خصوص شیعیان این کشور است . 

میلیون ها نفر از شیعیان نیجریه همسو با اعضای ارشد جنبش اسلامی این کشور خود را برای استقبال از شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش که قرار است تا ماه آینده میلادی آزاد شوند، آماده می کنند .

کارشناسان سیاسی جهان اسلام بر این باورند که آزادی رهبر شیعیان نیجریه یک پیروزی بزرگ برای جنبش اسلامی این کشور خواهد بود.

بر اساس احکام صادره از سوی دادگاه نیجریه، نیروهای امنیتی این کشور موظف هستند، شیخ زکزاکی و همسرش را ظرف 45 روز آینده تحویل مقامات پلیس داده تا مقدمات آزادی وی فراهم شود .

پلیس نیجریه بر اساس حکم دادگاه، حداکثر پس از 24 ساعت پس از تحویل گرفتن شیخ زکزاکی و همسرش، باید آنها را آزاد کند .

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه تابستان گذشته پس از حمله نیروهای امنیتی این کشور به حسینیه شیعیان، مضروب و همراه با همسر و چند نفر دیگر از اعضای جنبش اسلامی نیجریه بازداشت شد.