براساس آمارهای جهانی اعلام شده مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در سرتاسر جهان به ۸۱ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، آمار جهانیِ مبتلایان به کرونا ویروس تاکنون به ۸۱ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۸۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین تاکنون ۵۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۱۹۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۱۹.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۳۴۱ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۲ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم بیش از ۷.۴ میلیون نفر اعلام شده است.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایتالیا نیز از ۷۱ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشور های اروپایی داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در انگلیس هم از ۷۰ هزار نفر عبور کرده و با اختلاف نزدیک از ایتالیا در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد. همچنین فرانسه بیش از ۶۲ هزار و ایران نیز بیش از ۵۴ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، روسیه با بیش از ۵۴ هزار، اسپانیا با بیش از ۴۹ هزار، آرژانتین و کلمبیا نیز با بیش از ۴۲ هزار جان‌باخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۱۹ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۴۷ مبتلا، ۳۴۱ هزار و ۱۳۸ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۷۲۵ مبتلا، ۱۴۷ هزار و ۹۴۰ قربانی

۳. برزیل: هفت میلیون و ۴۸۴ هزار و ۲۸۵ مبتلا، ۱۹۱ هزار و ۱۴۶ قربانی

۴. روسیه: سه میلیون و ۵۰ هزار و ۲۴۸ مبتلا، ۵۴ هزار و ۷۷۸ قربانی

۵. فرانسه: دو میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۸۶ مبتلا، ۶۲ هزار و ۷۴۶ قربانی

۶. انگلیس: دو میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۴۵ مبتلا، ۷۰ هزار و ۷۵۲ قربانی

۷. ترکیه: دو میلیون و ۱۴۷ هزار و ۵۷۸ مبتلا، ۱۹ هزار و ۸۷۸ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۴۷ هزار و ۶۹۶ مبتلا، ۷۱ هزار و ۹۲۵ قربانی

۹. اسپانیا: یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۶۱۰ مبتلا، ۴۹ هزار و ۸۲۴ قربانی

۱۰. آلمان: یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۳۲۲ مبتلا، ۳۰ هزار و ۵۰۲ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۸ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌ و پس از ایالات متحده، هند و برزیل که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، همچنین کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه،ایتالیا، اسپانیا،آلمان، کلمبیا،آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران، اوکراین، پرو و آفریقای جنوبی نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.