شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در حال حاضر به ۱۹,۷۸۱,۶۲۴ نفر رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۱۸۶,۲۹۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز  ۱,۹۶۶  آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روزهای قبل افزایش داشته است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۹,۷۸۱,۶۲۴ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۳۴۳,۱۸۲ تن افزایش یافت.

شبکه «سی‌ان‌ان» چند روز پیش گزارش داده بود، رقم دویست‌وپنجاه هزار قربانی کرونا آنهم طی فقط ده ماه در ایالات متحده، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.

چند روز پیش «آنتونی فائوچی»، رئیس مرکز بیماری‌های در آمریکا در مصاحبه‌ای گفت رسیدن به ایمنی جمعی در برابر این ویروس نیازمند این است که ۹۰ درصد از مردم واکسینه شوند.

فائوچی همچنین هشدار داد که ممکن است همه گیری بیماری کووید۱۹ پس از جشن‌های کریسمس، آمریکا را به یک «نقطه حساس» برساند.

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که بامداد دوشنبه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از ۸۱ میلیون نفر عبور کرد.