روز گذشته در پی حمله توپخانه ای ائتلاف سعودی به یک مراسم عروسی در یمن شماری کشته و زخمی شدند.

به گزارش مرور نیوز، حمله توپخانه‌ای مزدوران ائتلاف سعودی به شهر «الحوک» در استان «الحدیده» یمن چند کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش شبکه المسیره، مزدوران ائتلاف سعودی، سالن عروسی «المنصور» در خیابان فرودگاه شهر «الحوک» در استان الحدیده را هدف حمله توپخانه‌ای خود گرفتند که دستکم سه کشته و چند زخمی برجای گذاشت و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

استاندار الحدیده در گفت‌وگو با المسیره، این حادثه روز جمعه را بسیار دردناک خواند و گفت: متاسفانه این جنایت هم از جمله جنایاتی است که سازمان ملل در قبال آن سکوت اختیار می‌کند.

او افزود: الحدیده در برابر سکوت غیرقابل توجیه سازمان ملل در برابر حملات بی وقفه قرار گرفته است.

عضو کمیته هماهنگی مشترک یمن دو هفته پیش از ثبت بیش از 55 هزار مورد، نقض توافق آتش‌بس «الحدیده» طی 16 ماه گذشته توسط ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیانش خبر داد.

۱۳ سپتامبر ۲۰۱۸ هیأت دولت صنعاء و هیأت دولت منصورهادی برای اولین بار توانستند در استکهلم سوئد، بر سر آتش‌بس در استان الحدیده و جابه‌جایی نیروها به توافق برسند، توافقی که امیدها را برای پیشرفت در باقی مسائل را زنده کرد، اما کارشکنی‌های ائتلاف سعودی تا کنون مانع از تحقق این امر شده است.

«آبهیجیت گوها» ژنرال هندی و رئیس تیم ناظران سازمان ملل بر اجرای توافق آتش‌بس «الحدیده» خواستار توقف تنش‌ها در این منطقه شد. وی با تایید اقدام ائتلاف سعودی به انجام حملات هوایی، استفاده از بسته‌های انفجاری و حملات زمینی در این استان، خواستار خویشتنداری و توقف نقض آتش‌بس شد.

چندی پیش، «محمد عیاش قحیم» استاندار الحدیده  در دیدار با آبهیجیت گوها به او ابلاغ کرده بود که، علیرغم پایبندی صنعا به توافق سوئد، ائتلاف سعودی بیش از ۳۰ هزار بار این توافق را نقض کرده است.