اولین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی از سوی معاونت فرهنگی نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف در شهر کابل محفل با شکوه سخنرانی و ختم قرآن عظیم الشان برگزار گردید.

به گزارش مرور نیوز، ده‌ها تن از شهروندان، عالمان دین، اساتید دانشگاه و فرماندهان سابق جهادی در مراسمی در کابل اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کابل را گرامی داشتند.

اولین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی که در ادوار مختلف حیات خود حامی جهاد و مقاومت مردم افغانستان، فلسطین، لبنان و جهان اسلام بود، از سوی معاونت فرهنگی نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف در شهر کابل محفل با شکوه سخنرانی و ختم قرآن عظیم الشان برگزار گردید.

شرکت کنندگان در این محفل ضمن ختم قرآن کریم و اتحاف دعا به ارواح پاک همه شهدای امت مسلمه، شهدای افغانستان و مخصوصا سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی، از او به عنوان یک شخصیت بی‌نظیر یاد کردند و مبارزات و مجاهدت‌های شهید سلیمانی را ارج گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی استاد دانشگاه و حوزه و یکی از امامان جمعه کابل در این مراسم، گفت: سلیمانی یک شخص مومن، متدین و با اعتقادات محکم و راسخ به اسلام بود و جهت اعتلای اسلام و مبارزه علیه اشغالگران در جهان اسلام سخت کوشید.

محمدحسن محمدی از فرماندهان سابق جهادی در این محفل؛ شهید قاسم سلیمانی را سد محکم و نفوذ ناپذیر در برابر توطئه‌های آمریکا و اسرائیل دانست که نقشه‌های خبیثانه آمریکا را در منطقه به خصوص در خاورمیانه نقش بر آب کرد و رهبری مبارزه علیه تمامیت خواهی آمریکا و مزدوران شان را شخصا به عهده گرفت.

محمدکبیر احمدی یکی دیگر از پیشکسوتان و فرماندهان جهادی افغانستان نیز گفت: نباید همکاری، همسایگی، احترام متقابل و احساس مشترک دو ملت مسلمان و برادر افغانستان و ایران تحت تاثیر حضور موقت خارجی ها در کشور ما قرار گیرد مطمئنا این رابطه دوستانه و پایدار تحت تاثیر سیاست های انفعالی و مقطعی دولتی قرار نخواهد گرفت.

امیرمحمد کریمی استاد دانشگاه در کابل بیان کرد: «درست است که آمریکا کمک های زیادی به مردم افغانستان نموده است اما هیچ وقت یک کشوری مانند آمریکا جای کشورهای برادر و همسایه ما را که پیوند های عمیق دینی، تاریخی، تمدنی و فرهنگی با هم داریم نخواهند گرفت.»

جلال احمدی دبیر نهضت اسلامی افغانستان و معاون فرهنگی نهضت اسلامی افغانستان نیز در این محفل، سردار شهید سلیمانی را حامی جهاد و مقاومت مردم افغانستان عنوان نموده و از نقش برجسته این شهید امت مسلمه در تحولات دنیای اسلام خاصتا کشورهای مثل افغانستان، عراق سوریه، لبنان و فلسطین یاد کردند و ایشان را یک الگوی برتر برای همه مبارزان مسلمان عنوان نمود.