نخست وزیر اسبق الجزایر به همراه شماری از وزرای سابق به دلیل جرایم مالی و اقتصادی به چند سال زندان محکوم شدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از الشروق الجزائر، دادگاه ویژه مبارزه با جرایم مالی و اقتصادی در منطقه «سیدی امحمد» در شهر الجزیره، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) احکام خود در حق متهمان پرونده معروف به «بن فسیح» را صادر کرد جایی که «احمد اویحیی»، نخست وزیر اسبق این کشور به تحمل هفت سال زندان و پرداخت یک میلیون دینار (بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دلار) غرامت مالی محکوم شد.

دادگاه ویژه مبارزه با جرایم مالی و اقتصادی سیدی امحمد همچنین «عمار غول» و «عبدالغنی زعلان»، وزرای اسبق حمل و نقل و کارهای عمومی الجزایر را به تحمل سه سال زندان و پرداخت یک میلیون دینار غرامت مالی محکوم کرد.

همچنین «محمد بودربالی»، استاندار پیشین استان «سکیکده» در شمال شرق این کشور به تحمل پنج سال زندان و پرداخت یک میلیون دینار غرامت مالی و دو تن از استانداران اسبق این استان ساحلی به نام های «فوزی بن حسین» و «درفوف حجری» نیز به تحمل دو سال زندان و پرداخت غرامت مالی مشابه محکوم شدند.

لازم به ذکر است که اویحیی در دوران زمامداری «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهوری سابق الجزایر، در چهار دوره مختلف، به عنوان نخست وزیر این کشور فعالیت کرد و سابقه تصدی وزارت دادگستری به مدت سه سال را نیز در کارنامه دارد.