براساس آمارهای رسمی اعلام شده مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۲۱ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.

به گزارش مرور نیوز، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم سه هزار و ۳۸۷ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۳۶۸ هزار و ۷۶۹ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۲۸۱ هزار و ۸۲۰ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۲۱ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا تاحدودی کاهش داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۲۲ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۲ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۳۷۸ هزار و ۱۴۹ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۵ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۴۵ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۴۶۸ هزار و ۱۸۸ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با دو میلیون و ۶۱۹ هزار و ۶۵۳ مورد ابتلا و ۲۹ هزار و ۱۰۲ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با یک میلیون و ۹۲۳ هزار و ۳۹۹ مورد ابتلا و ۲۹ هزار و ۶۴۵ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۴۴۵ مورد ابتلا در رده پنجم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۹ هزار و ۲۸۲ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۸۸ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۴۵ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۹۱۲ هزار و ۸۰۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۴۹ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۹۸۰ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۱۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۵۲۶ مورد ابتلا و ۱۵۰ هزار و ۸۳۵ مورد فوتی و برزیل با هشت میلیون و ۱۵ هزار و ۹۲۰ مورد ابتلا و ۲۰۱ هزار و ۵۴۲ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.