« کیم حونگ اون » رهبر کره شمالی از توسعه تسلیحات هسته‌ای استراتژیک در کشورش خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، « کیم حونگ اون » رهبر کره شمالی گفت کشورش به توسعه زرادخانه اتمی خود و پتانسیل نظامی برای مقابله با نیروهای متخاصم در صورت نیاز، ادامه خواهد داد.

بنابر گزارش آژانس خبری مرکزی کره (KCNA)، کیم گفت: این کار ضرورت دارد تا با بهبود فناوری‌های هسته‌ای، کاهش سایز و وزن و افزایش قدرت استراتژیک تسلیحات اتمی ، بتوانیم به صورت فعال و کامل از تهدید نظامی که علیه شبه‌جزیره کره وجود دارد جلوگیری و آن را کنترل کنیم. 

وی گفت که توسعه تسلیحات هسته‌ای استراتژیک که می‌تواند در جنگ مدرن به روش‌های مختلف بسته به هدف و وظیفه عملیاتی استفاده شود، ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، کیم همچنین گفت که کشورش در نظر دارد روابط با روسیه و چین را تقویت کند.

او که در هشتمین کنگره حزب کارگران کره که پنجم ژانویه آغاز به کار کرد، سخنرانی می‌کرد، گفت پیونگ‌یانگ پایه توسعه روابط دوستانه با مسکو را بنا نهاده و ضمانت‌های تقویت روابط با پکن را هم دریافت کرده است.

رهبر کره شمالی همچنین گفته بود که برای بهبود روابط آمریکا و کره‌شمالی، واشنگتن باید به سیاست‌های خصمانه خود در قبال پیونگ‌یانگ پایان دهد. کیم‌جونگ اون همچنین آمریکا را دشمن اصلی کره‌ شمالی توصیف کرد.

رهبر کره‌ شمالی همچنین بار دیگر سخنان قبلی خود را تکرار کرد که روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ در دوران دولت ترامپ وخیم‌تر شد و این شرایط در صورتی که آمریکا سیاست‌های خصمانه خود را در قبال کره‌ شمالی رها نکند، ادامه خواهد یافت.

ترامپ بارها از «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق خود برای وخیم‌تر شدن روابط واشنگتن با کره ‌شمالی انتقاد کرده و گفته بود که بولتون به دنبال مدل لیبی در قبال کره‌ شمالی بود که بر اساس این مدل، کره‌ شمالی باید نخست کاملا خلع سلاح شده تا پس از آن از مزایا بهره‌مند شود.

ترامپ سرانجام در سپتامبر ۲۰۱۹ بولتون را از کاخ سفید اخراج و اختلاف درباره چند موضوع را دلیل برکناری وی توصیف کرد.

مذاکرات خلع سلاح‌ هسته‌ای کره‌شمالی در فوریه ۲۰۱۹ در هانوی ویتنام متوقف شد. این دیدار در پایتخت ویتنام امیدهایی را برای عادی سازی روابط میان آمریکا و کره‌ شمالی بوجود آورد اما با مخالفت آمریکا برای کاهش تحریم‌ها علیه کره‌شمالی، این مذاکرات با بن‌بست مواجه شد.