طبق اعلام کمیته حقوق بشر در صنعاء بیش از ۶۰% از مردم یمن در قحطی به سر می برند.

به گزارش مرور نیوز، کمیته حقوق بشر در صنعاء با انتشار گزارشی به جنایات ائتلاف متجاوز سعودی -اماراتی در یمن پرداخت و تأکید کرد که در پی حملات این ائتلاف، شمار زیادی از ملت یمن جان باخته‌اند.

پایگاه خبری «العهد» ضمن نقل این گزارش، خبر داد، این حملات، مراکزی مانند بهزیستی را نیز هدف قرار داده که باعث کشته شدن شمار زیادی از افراد معلول شده است که توانایی جابجا شدن را نداشتند.

به گزارش این کمیته، در پی حملات سعودی-اماراتی، حدود ۳۰% از مردم یمن که در خارج از این کشور حضور دارند، به خاطر بسته بودن فرودگاه صنعاء، نمی‌توانند وارد این کشور شوند.

بنا بر این گزارش، در پی محاصره تحمیلی ملت یمن، «میزان فقر در این کشور به ۸۰% و بیکاری به ۶۵% افزایش یافته است و بیش از ۶۰% از مردم یمن، از قحطی رنج می‌برند».

در این گزارش آمده است، به خاطر انتقال بانک مرکزی یمن، حقوق حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر کارمند قطع شده که باعث شده است وضعیت معیشتی آنان در تنگنا قرار بگیرد.

در حملات ائتلاف متجاوز، ۱۳ هزار و ۳۲۴ منطقه زراعی بمباران شده، بیش از ۸۶۹ انبار غذا از بین رفته، ۷۶۸ کامیون و واگن حمل مواد غذایی منهدم، ۶۷۱ بازار نابود و۱۰ هزار و ۹۹۸ سوپر مارکت از بین رفته است.

این ائتلاف همچنین هزار و ۸۶۸ شبکه آبرسانی، هزار و ۳۳۸ پمپ آب و سیستم آبیاری را از بین برده، بیش از ۱۰۰ مرکز پرورش ماهی را تخریب کرده و ۵۰۰ ماهیگیر را کشته است.

در این گزارش تأکید شد، این حملات باعث آوارگی بیش از یک میلیون یمنی، ترور ۶۷۹ نفر و انهدام ۹۲ آمبولانس شده است و بیش از ۷۵ هزار بیمار یمنی نیز نمی‌توانند برای مداوا به خارج از این کشور سفر کنند.

بنا بر این گزارش، بیش از ۴۲ هزار بیمار به خاطر بسته بودن فرودگاه صنعاء تا کنون جان باخته‌اند. کما اینکه در پی این حملات سه هزار و ۵۵۳ مدرسه و ۴۲ دانشگاه و ۶۵ آموزشگاه تخریب شده است.