براساس آمارهای جهانی اعلام شده تاکنون ۱۰۲ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۳۲۹ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند.

به گزارش مرور نیوز، آمار جهانیِ مبتلایان به کرونا ویروس تاکنون به ۱۰۲ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۳۲۹ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۲۱۶ هزار و ۴۲۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۷۴ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۵۸۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۶.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۴۴۷ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۷ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۹.۱ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، مکزیک و هند رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس نیز از ۱۰۴ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا نیز از ۸۷ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۷۵ هزار، روسیه بیش از ۷۲ هزار و اسپانیا نیز بیش از ۵۸ هزار و ۳۰۰ فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، ایران با بیش از ۵۷ هزار و ۸۰۰، آلمان با بیش از ۵۷ هزار، کلمبیا با بیش از ۵۳ هزار، آرژانتین با بیش از ۴۷ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۴۳ هزار و پرو با بیش از ۴۰ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۱۹۳ مبتلا، ۴۴۷ هزار و ۴۵۹ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۲۶ مبتلا، ۱۵۴ هزار و ۱۸۴ قربانی

۳. برزیل: ۹ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۷۷ مبتلا، ۲۲۲ هزار و ۷۷۵ قربانی

۴. روسیه: سه میلیون و ۸۱۳ هزار و ۴۸ مبتلا، ۷۲ هزار و ۱۸۵ قربانی

۵. انگلیس: سه میلیون و ۷۷۲ هزار و ۸۱۳ مبتلا، ۱۰۴ هزار و ۳۷۱ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۸۷ مبتلا، ۷۵ هزار و ۶۲۰ قربانی

۷.اسپانیا: دو میلیون و ۸۳۰ هزار و ۴۷۸ مبتلا، ۵۸ هزار و ۳۱۹ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۵۲۹ هزار و ۷۰ مبتلا، ۸۷ هزار و ۸۵۸ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۴۶۴ هزار و ۳۰ مبتلا، ۲۵ هزار و ۷۳۶ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۳۹۳ مبتلا، ۵۷ هزار و ۵۲ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۹ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، ایران، اوکراین، پرو و اندونزی نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.