« محمد علی الحوثی » عضو شورای عالی سیاسی یمن بیان کرد: بار دیگر از نمایندگان شورای امنیت و تمامی آزادگان جهان برای بازدید از یمن دعوت می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، « محمد علی الحوثی » عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که اوضاع این کشور به حد بزرگ‌ترین فاجعه انسانی رسیده است.

الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «از نمایندگان شورای امنیت می‌خواهیم که به جمهوری یمن سفر کرده و اوضاع فاجعه‌بار آن را که به حد بزرگ‌ترین فاجعه انسانی رسیده است، ملاحظه کنند و به نقش انسانی خود برای مقابله با گرسنگی، محاصره و تحریم عمل کرده و به سخنان کارمندانی که ائتلاف متجاوز مانع از پرداخت حقوق آن‌ها شده، گوش فرادهند.»

وی افزود که بار دیگر از نمایندگان شورای امنیت و تمامی آزادگان جهان برای بازدید از یمن دعوت می‌کنیم.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

مقامات سعودی تاکنون چندین بار از تصمیم برای ایجاد آتش‌بس در یمن خبر داده‌اند؛ اما هیچ گاه از شدت حملات خود به یمن نکاسته و اقدامی برای کاهش یا رفع محاصره همه جانبه آن نکردند و در مواردی با بهره‌برداری از تاکتیک آتش‌بس بر حملات خود افزوده‌اند.