یک نیروی مشترک از گروه اطلاعات تیپ ۵۳ پیاده نظام ارتش عراق و یک گروه از سرویس اطلاعات امنیت ملی عراق پس از دسترسی به اطلاعاتی دقیق درباره وجود یک مقر نظامی داعش در شمال شرق شهرستان الرطبه این پادگان را شناسایی و به آن حمله کردند.

به گزارش مرور نیوز، گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق (نزدیک به ارتش)، امروز دوشنبه از کشف یک اردوگاه داعش در عمق صحرای «الرطبه» در استان الانبار -در غرب عراق- خبر داد.

در بیانیه الاعلام الامنی که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است که یک نیروی مشترک از گروه اطلاعات تیپ ۵۳ پیاده نظام ارتش عراق و یک گروه از سرویس اطلاعات امنیت ملی عراق پس از دسترسی به اطلاعاتی دقیق درباره وجود یک مقر نظامی داعش در شمال شرق شهرستان الرطبه ماموریت خود را انجام دادند و این پادگان را شناسایی و به آن حمله کردند.

بر اساس این گزارش، این اردوگاه نظامی شامل دو بخش بود. یک خندق حفاری شده که به دو اتاق منتهی می‌شد و دیگری یک اتاق بود. در داخل اتاق‌ها، ظروف پخت و پز، یک اجاق، یک فریز مدفون شده، هشت گلوله خمپاره ۸۱ میلیمتری، ۲۰۰ گلوله مسلسل ۱۲.۷، یک گالن ۳۰ لیتری حاوی ماده خطرناک C4 و بمب‌های دست‌ساز جاسازی شده بود.

در بیانیه مذکور آمده است که تیم‌های خنثی‌سازی مهندسی، مواد منفجره کشف شده را تحت کنترل خنثی و منفجر کردند.

اخیراً، «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار با اشاره به بازگشت عناصر داعش از چند ماه پیش به عمق صحرای الانبار و ایجاد مقرهای نظامی جدید، از آغاز یک عملیات امنیتی با هماهنگی ستاد عملیات مشترک، جنگنده‌های ارتش عراق و الحشد الشعبی، بنا بر اطلاعات دقیق دریافتی در غرب الانبار خبر داد و گفت که تاکنون این عملیات نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی افزود در این عملیات، مقر فرماندهی جدید داعش در صحرای غرب الانبار در منطقه «وادی الملصی» به همراه هفت مقر در دست تأسیس این گروه تروریستی منهدم شد. در داخل این مقرها انبار بسته‌های انفجاری، دارو و اسناد مالی کشف شد.

مصلح خاطر نشان کرد، این عملیات باعث شد که طرح بازگشت آنان به صحرای الانبار و طرحهای جنایتکارانه آنان خنثی شود. این عملیات کمر داعش را شکست چرا که تروریست‌ها از چند ماه پیش در حال ساخت این مقرها بودند.

این فرمانده الحشد در پایان تصریح کرد، عناصر داعش قصد داشتند با پوشیدن لباس نیروهای امنیتی، دست به عملیات‌های جنایتکارانه بزنند ولی این طرح آنان نیز شکست خورد.