نیروهای امنیتی عراق پس از دریافت اطلاعاتی درباره تلاش عناصر داعش برای حمله به نیروهای امنیتی در امتداد نوار مرزی سوریه مستقر شدند.

به گزارش مرور نیوز، یک منبع امنیتی عراق با اشاره به استقرار نیروهای امنیتی در امتداد نوار مرزی سوریه و افزایش سطح هشدار گفت که هدف از استقرار این نیروها، رصد تحرکات عناصر داعش و مسدود کردن تمامی راه‌ها جهت جلوگیری از هر گونه نفوذ این عناصر به خاک عراق است.

این منبع افزود که تشدید تدابیر امنیتی در مرز سوریه پس از دریافت اطلاعاتی درباره تلاش عناصر داعش برای حمله به نیروهای امنیتی، اتخاذ شد.

طبق گزارش وبگاه «المعلومه»، نیروهای امنیتی تعداد زیادی موانع امنیتی در راه‌های اصلی و فرعی به منظور جلوگیری از هر گونه نفوذ عناصر داعش، قرار داده‌اند.

عراق به دنبال حمله اخیر تروریست‌های داعش به بازاری در مرکز بغداد که به کشته شدن دستکم ۳۲ عراقی و زخمی شدن بیش از یکصد نفر دیگر منجر شد، پیگرد اطلاعاتی عناصر داعش را شدت بخشیده است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز به تازگی اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق تلاش اطلاعاتی خود را در پیگرد تروریست‌ها افزایش داده‌اند و توانسته‌اند از سپتامبر گذشته تا ژانویه جاری ۱۷ سرکرده تروریست‌های داعش را به هلاکت رسانند.