دادستان کل ایالت «تامولیپاس» در شمال مکزیک از بازداشت ۱۲ مامور پلیس آمریکا به اتهام قتل ۱۹ مهاجر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، چند مقام مکزیکی روز سه‌شنبه خبر دادند که ۱۲ مامور پلیس آمریکا به اتهام قتل ۱۹ مهاجر از جمله مهاجرانی از گواتمالا، باز‌داشت شده‌اند.

به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، «ایروینگ باریوس»، دادستان کل ایالت «تامولیپاس» در شمال مکزیک در کنفرانسی خبری گفت شواهد محلی نشان می‌دهد که حداقل ۱۲ نیروی پلیس ایالتی در قتل این ۱۹ مهاجر دست داشته‌اند.

گفته می‌شود در این میان، مهاجرانی از گواتمالا نیز حضور داشته‌اند که اجسادشان در نزدیکی مرز مکزیک و آمریکا یافت شده و گویی به آنها شلیک شده و سوزانده شده‌اند.

دادستان‌های مکزیکی همچنین گفته‌اند که در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱، دو اتومبیل سوخته‌شده که در آن افرادی نیز حضور داشته‌اند در جاده‌ای در نزدیکی شهر «کامارگو» در شمال مکزیک که با ایالت تگزاس آمریکا هم‌مرز است کشف شده است.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که قربانیان این حادثه قبل از اینکه سوزانده شوند، مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. همچنین گفته می‌شود که اکثر این افراد هم مهاجرانی بوده‌اند که قصد ورود به آمریکا را داشته‌اند.

باریوس گفته که بر اساس بررسی‌های اولیه و تحلیل‌ها از صحنه حادثه، ۱۲ مأمور پلیس آمریکا در این حادثه دست داشته‌اند.

این دادستان مکزیکی همچنین گفت که این مأموران باز‌داشت شده‌اند و به دست داشتن در قتل، سوءاستفاده از قدرت و ارائه گزارش‌های دروغی به مقامات متهم شده‌اند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود

ترامپ دستور ساخت این دیوار مرزی را در ژانویه ۲۰۱۷ با امضای یک دستور اجرایی صادر کرد.

این در حالی است که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید این کشور با صدور دستورات اجرایی جدید در صدد لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ قرار دارد.

بایدن در روزی که به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد و وارد کاخ سفید شد کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد.

وی دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت سفر شهروندان از کشور‌های مسلمان را لغو و ساخت دیوار مرزی مکزیک را نیز متوقف کرد.

بایدن همچنین به وزارت امور خارجه دولتش دستور داد که صدور روادید برای اتباع کشور‌هایی که با فرمان ترامپ تحت تأثیر قرار گرفته بودند را آغاز کند.