جو بایدن با بیان اینکه دونالد ترامپ ممکن است دهانش بلغزد و چیزی (اطلاعات را لو بدهد) گفت: ترامپ نباید‌ به گزارش های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد

به گزارش مرور نیوز، « جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است « دونالد ترامپ » ساکن سابق کاخ سفید به دلیل رفتار دمدمی و غیرقابل پیش‌بینی و این نگرانی که او ممکن است آن اطلاعات را به دیگران منتقل کند، نباید به گزارش‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد.

بایدن در مصاحبه روز جمعه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» که هنوز مشروح آن منتشر نشده، در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا ترامپ باید گزارش‌های اطلاعاتی دریافت کند، گفت: «نه به عقیده من». او در ادامه در توضیح نظر خود می‌گوید که این نظر وی ارتباطی با حادثه حمله به کنگره آمریکا ندارد .

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی در این خصوص که بزرگترین نگرانی‌اش از ارائه اطلاعات به ترامپ چیست، می‌گوید: ترجیح می‌دهم در این خصوص گمانه‌زنی نکنم. فقط فکر می‌کنم نیازی نیست او گزارشهای اطلاعاتی را دریافت کند. به چه درد وی می‌خورد که این اطلاعات را دریافت کند؟ او اصلاً چه تاثیری دارد، جز این حقیقت که ممکن است دهانش بلغزد و چیزی (اطلاعات را لو بدهد) بگوید؟

مرسوم است که روسای‌جمهور پیشین آمریکا حتی بعد از ترک قدرت برخی گزارش‌های اطلاعاتی را دریافت می‌کنند. اما در خصوص ترامپ پیشتر کاخ سفید گفته بود که در حال بررسی این مسئله است.

ترامپ هفته‌های بعد از انتخابات آمریکا را به طرح ادعاهای انتخاباتی درباره وقوع تقلب گسترده و عدم پذیرش نتیجه انتخابات به نفع بایدن گذراند تا بحران انتخاباتی این کشور هر روز عمیق‌تر شود و سرانجام در روز ششم ژانویه سر باز کند. حمله مرگبار به کنگره ترامپ را به اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا تبدیل خواهد کرد که پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش دادگاه استیضاح وی در سنا برگزار می‌شود.

طبق توافق رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات سنا، جلسه استیضاح ترامپ در روز هشتم فوریه (۲۰ بهمن ماه دوشنبه) برگزار خواهد شد.

برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره ترامپ را به تحریک هواداران خود برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه متهم می‌کنند و به همین دلیل طرح استیضاح وی را در مجلس سنا پیش برده‌اند.