وزیر خارجه ترکیه گفت: ما از سیاست مستقل و بی‌طرف عمان استقبال می‌کنیم و معتقدیم که دولت مسقط صدای عقل و منطق را در منطقه منعکس می‌کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی با بدر بن حمد البوسعیدی، همتای عمانی خود در مسقط خاطرنشان کرد: ما از وحدت و امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می‌کنیم.

چاووش اوغلو در ادامه افزود، دیدار ثمربخش و مفیدی با همتای عمانی خود داشته و دو طرف بر سر توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور به اتفاق نظر رسیدند.

وزیر خارجه ترکیه با البوسعیدی در خصوص شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

چاووش اوغلو اظهار داشت که او هیثم بن طارق، سلطان عمان را در جریان دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به آنکارا قرار خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت: ما از سیاست مستقل و بی‌طرف عمان استقبال می‌کنیم و معتقدیم که دولت مسقط صدای عقل و منطق را در منطقه منعکس می‌کند.

وی از نزدیک بودن دیدگاه‌های بین ترکیه و عمان در قبال فلسطین، سوریه و لیبی قدردانی کرد.

وزیر خارجه ترکیه عصر سه‌شنبه تور سفرهای خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را با سفر به کویت آغاز کرد و سپس به عمان رفت و با سفر به قطر پایان خواهد یافت.