رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی بیان کرد: آمریکا از ده هزار تروریست داعشی در مناطق مشخص در سوریه و مرزهای عراق حمایت می کند.

به گزارش مرور نیوز، «جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی اعلام کرد که آمریکا یک چتر امنیتی برای بیش از ۱۰ هزار داعشی در سوریه فراهم کرده است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: بیش از ده هزار تروریست داعشی در مناطق مشخص در سوریه و اغلب در نزدیکی مرزهای عراق حضور دارند. نیروهای آمریکایی یک چتر امنیتی برای این عناصر ایجاد کرده‌اند و مانع هرگونه عملیاتی برای نابودی کامل این عناصر می شوند.  این در حالی است که این تروریست‌ها خطری برای امنیت سوریه و به صورت کلی خاورمیانه محسوب می‌شوند و عامل یک تنش دایمی  در منطقه‌ای استراتژیک در جهان هستند.

المعموری تصریح کرد: که خاورمیانه در سایه وجود این داعش ی‌ها روی آرامش را نخواهد دید و ۷۰ درصد از حملات تروریستی در عراق پس از عملیات‌های نفوذ این تروریست‌ها از طریق مرزها صورت می‌گیرد. داعشی‌ها با عبور از مرزهای سوریه و عراق خود را به الانبار، صلاح الدین و دیالی می‌رسانند و به انجام حملات انتحاری علیه شهروندان و نیروهای امنیتی می‌پردازند.

وی افزود: عراق هر روزه خون‌های پاکی را در مقابله با داعشی‌هایی که از سوریه به خاکش نفوذ کرده‌اند می‌دهد.جهانیان بایداز خطرات برنامه‌های آمریکا در سوریه و حمایتش از خطرناک‌ترین سازمان تروریستی که عامل جنایات وحشتناک در عراق، سوریه و سایر کشورها هستند، آگاه شوند.

عراق اخیرا شاهد افزایش حملات تروریستی به دلیل نفوذ تروریست‌ها از مرزهای سوریه است. دیروز «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز گفت که برقراری ثبات در غرب آسیا از جمله عراق، منوط به پایان حضور داعش در سوریه است.

وی نیز تایید کرد که سوریه در حال حاضر شاهد بیشترین حضور عناصر داعش است و شمار آنها به همراه خانواده‌هایشان به ده‌ها هزار نفر می‌رسد که خطر آنها مانند یک بمب ساعتی، دایمی است.