وزیر خارجه آمریکا درخصوص ایران بیان کرد: بهترین راه برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دیپلماسی اصولی است.

به گزارش مرور نیوز، « آنتونی بلینکن » وزیر خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «از دیدن اینکه راب مالی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور ایران آغاز خوبی در وزارت خارجه داشته است،‌ خرسندم. دیپلماسی اصولی بهترین راه برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.»

رابرت مالی فرزند یک یهودی مصری است که ریاست «گروه بین‌المللی بحران» را به عهده داشت و سابقه فعالیت‌ در دولت‌ بیل کلینتون و باراک اوباما را دارد. انتخاب وی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ایران با واکنش‌های زیادی مواجه بود و واکنش‌های تند سیاستمداران و چهره‌های افراطی ضدایرانی به همراه داشت.

پیشتر رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند که بلینکن از مالی خواسته است تا در تیم خود از شخصیت‌هایی استفاده کند که گرایش ضدایرانی تندی دارند.

ادعای وزیر خارجه آمریکا برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی کشورمان ندارد.