سرویس بین الملل- وزارت کشور مصر سران گروه اخوان المسلمین مستقر در قطر را در پس پرده انفجار اخیر در یک کلیسا در شهر قاهره دانستند که در آن 20 نفر کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از العالم، وزارت کشور مصر در بیانیه خود آورده است: آزمایش «دی ان ای» خانواده عامل انتحاری ملقب به «ابو دجانه الکنانی» با بقایای جسد یافته شده در محل حادثه مطابقت دارد.

این بیانیه افزود: عامل انتحاری ر سال 2014 میلادی به اتهام تامین امنیت راهپیمایی های گروه اخوان المسلمین با سلاح گرم دستگیر شد اما بعد از دو ماه آزاد گشت. مسوولان امنیتی بار دیگر تلاش کردند که وی را برای بازجویی درخصوص دو پرونده دیگر متعلق به سال 2015 میلادی که در رابطه با گروه های تکفیری بود، دستگیر کنند اما وی از انظار متواری شد.

عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر در جریان سخنرانی کوتاه خود در مراسم تشییع و خاکسپاری قربانیان گفت: عامل جنایت محمود شفیق محمد مصطفی 22 ساله است که کمربند خود را در کلیسای مرکز قاهره منفجر کرد.

هنوز هیچ شخص یا گروهی مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است و جنبش «حسم» نیز که مسوولان آن را وابسته به گروه اخوان المسلمین می دانند، هرگونه دست داشتن خود در این انفجار را رد کرده است.

وزارت کشور مصر اعلام کرد: متهم اصلی فراری این شبکه مهاب مصطفی السید قاسم 30 ساله و پزشک است و ثابت شده است که دارای تفکر تکفیری سید قطب اخوانی است. همچنین ثابت شده است که با برخی از کسانی که معتقد به مفاهیم گروه موسوم به انصار بیت المقدس هستند، در ارتباط بوده است.

در بیانیه یاد شده آمده است: تحقیقات تایید می کند که این فرد در سال 2015 به قطر رفته است و ارتباط قوی با برخی از سران گروه اخوان المسلمین تروریستی فراری دارد و آنها توانستند اند این فرد را برای اجرای نقشه تروریستی خود و سوق دادن مصر به سمت عملیات تروریستی با حمایت مای و پشتیبانی کامل اخوان متقاعد کنند. آنها اینکار را در چارچوب برهم زدن ثبات مصر و فتنه انگیزی صورت دادند.