نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه به منطقه الیعربیه واقع در نزدیکی مرزهای عراق منتقل شده و یک پایگاه نظامی در این منطقه می‌سازند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سوریا تی وی، نظامیان اشغالگر آمریکایی روند تأسیس پایگاه نظامی جدید در شمال سوریه و مشخصاً در استان الحسکه را آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، آمریکایی‌ها که پیش از این در منطقه تل علو مستقر بودند به منطقه الیعربیه واقع در نزدیکی مرزهای عراق منتقل شده و یک پایگاه نظامی در این منطقه می‌سازند.

همچنین خبر رسیده است که آمریکایی‌ها چند پایگاه نظامی دیگر را در اطراف میدان‌های نفتی «رمیلان» در شمال شرقی الحسکه احداث کرده‌اند.

روز گذشته نیز منابع آگاه محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که نیروهای آمریکایی در سوریه کاروانی بزرگ شامل تسلیحات، تجهیزات و «مواد و مصالح لجستیکی» را به پایگاهی واقع در میدان نفتی «العمر» در منطقه الجزیره در استان دیرالزور سوریه اعزام کرده‌اند.

به گزارش این خبرگزاری، اعزام این کاروان با هدف تقویت حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در محل این میدان نفتی صورت گرفته است. این کاروان نظامی از گذرگاه مرزی با عراق وارد خاک سوریه شده است.