براساس آمارهای جهانی اعلام شده ۱۱۱ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۹۱۲ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش مرور نیوز، آمار جهانیِ مبتلایان به کرونا ویروس تاکنون به ۱۱۱ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۹۱۲ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۱۷۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۸۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۶۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۸.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۵۱۱ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین پس از ایالات متحده تاکنون کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۰ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۹۵ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۸۴ هزار، روسیه بیش از ۸۳ هزار و آلمان نیز بیش از ۶۸ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۶۷ هزار، ایران با بیش از ۵۹ هزار، کلمبیا با بیش از ۵۸ هزار، آرژانتین با ۵۱ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۴۹ هزار، پرو با بیش از ۴۵ هزار و لهستان با بیش از ۴۲ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۸ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۲۳ مبتلا، ۵۱۱ هزار و ۱۳۳ قربانی

۲. هند: ۱۱ میلیون و ۵ هزار و ۸۵۰ مبتلا، ۱۵۶ هزار و ۴۱۸ قربانی

۳. برزیل: ۱۰ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۱۷۴ مبتلا، ۲۴۶ هزار و ۵۶۰ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۲۶ مبتلا، ۸۳ هزار و ۲۹۳ قربانی

۵. انگلیس: چهار میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۰۹ مبتلا، ۱۲۰ هزار و ۵۸۰ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۸۱ مبتلا، ۸۴ هزار و ۳۰۶ قربانی

۷.اسپانیا: سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۲۲ مبتلا، ۶۷ هزار و ۱۰۱ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۸۰۹ هزار و ۲۴۶ مبتلا، ۹۵ هزار و ۷۱۸ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۲۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۰ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۳۹۴ هزار و ۵۱۵ مبتلا، ۶۸ هزار و ۴۴۳ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران ،آفریقای جنوبی،اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.