مدیر امور منطقه اروپای «سازمان جهانی بهداشت» اعلام کرد: براساس پیش بینی های انجام شده اوایل سال آینده میلادی همه‌گیری ویروس کرونا پایان می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز، از نظر «هانس کلوگ» پزشک بلژیکی و مدیر امور منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت ، اوایل سال آینده میلادی همه‌گیری ویروس کرونا پایان می‌یابد و از آن زمان نیازی به اعمال محدودیت‌های کرونایی نیست

هانس کلوگ مدیر امور منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دانمارکی «دی‌ آر» نظر خود را درباره زمان به اتمام رسیدن همه گیری ویروس کرونا مطرح کرد.

به گزارش آناتولی، این پزشک بلژیکی که از اول فوریه ۲۰۲۰ (۱۲ بهمن ۱۳۹۸) کار خود را به عنوان مدیر امور منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت آغاز کرد، معتقد است اوایل سال ۲۰۲۱ همه گیری ویروس کرونا تمام خواهد شد.

از نظر هانس کلوگ، همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ (سال جاری میلادی) همچنان ادامه دارد اما مقابله با آن در قیاس با سال ۲۰۲۰ در وضعیت بهتر و قابل مدیریت‌تر خواهد بود.

این مدیر ارشد سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه بدترین سناریوها درباره همه‌گیری ویروس کرونا دیگر پشت سر قرار گرفته‌اند، تاکید کرد که در قیاس با سال ۲۰۲۰ هم اکنون اطلاعات بیشتری درباره این ویروس وجود دارد.

وی البته هشدار داد که هیچ کسی نمی‌تواند درباره همه گیری ویروس کرونا در آینده به طور قطع اظهارنظر کند.

کلوگ افزود: «ویروس (کرونا) همچنان وجود خواهد داشت اما فکر نمی‌کنم که (از اوایل سال ۲۰۲۲) نیازی به اعمال محدودیت‌ها وجود داشته باشد. این یک پیغام خوشبینانه است».

به گفته او، بروز جهش‌ها در یک ویروس، موضوعی طبیعی است اما سرعت بالای  جهش‌های ویروس کرونا مایه نگرانی است.

کلوگ اعلام کرد، سازمان جهانی بهداشت از نزدیک در حال رصد و بررسی کارآمدی واکسن‌های تولید شده علیه ویروس کرونا با توجه به جهش‌های ویروس کرونا است.

به اعتقاد او، بروز جهش‌ها در ویروس کرونا باعث از کنترل خارج شدن این ویروس نخواهد شد اما کشورهایی که سیستم بهداشتی و درمانی آنها تحت فشارهای شدید ناشی از همه گیری قرار دارند باید با جدیت مراقب این جهش‌ها باشند.

مدیر امور منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد، بزرگ‌ترین مشکلی که بروز خواهد کرد این است افرادی که واسک کرونا تزریق کرده‌اند در یک محیط مشترک با افراد واکسن نزده قرار گیرند و به همین دلیل، جدول زمانبندی برای تزریق واکسن یک عامل بسیار مهم است.