« فؤاد حسین » وزیر خارجه عراق امروز وارد عربستان سعودی شد و این سفر در پاسخ به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی صورت گرفت.

به گزارش مرور نیوز، « فؤاد حسین » وزیر خارجه عراق، امروز (دوشنبه - ۲۲ فوریه)، طی یک سفر رسمی، وارد عربستان سعودی شد و «احمد صحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، اعلام کرد که فؤاد حسین امروز وارد عربستان سعودی شد و این سفر در پاسخ به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه قرار است وزیر خارجه عراق با همتای سعودی‌اش دیدار کند، تصریح کرد: طرفین در این دیدار، درباره مهمترین تحولات در سطح روابط دوجانبه، پیگیری مهمترین دستاوردهای نشست‌های کمیته هماهنگی عالی مشترک و شیوه‌های تکمیل روند فعالسازی یادداشت‌های تفاهم امضا شده میان بغداد و ریاض رایزنی خواهند کرد.

وی افزود: وزیران خارجه عراق و عربستان همچنین درباره اهمیت اعتماد به تلاش‌های متقابل در تقویت امنیت و صلح منطقه گفت‌وگو خواهند کرد و به بررسی کلی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تاثیر آن بر منافع مشترک خواهند پرداخت.

22 بهمن گذشته، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فؤاد حسین  در حاشیه نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره با فیصل بن فرحان بن عبدالله دیدار کرد و در این دیدار دو طرف مهم ترین موضوعات و مسائل مندرج در دستور کار نشست اتحادیه عرب را بررسی کردند.

بنا بر این گزارش، در این دیدار، وزیر خارجه عربستان سعودی از  همتای عراقی خود برای سفر به عربستان سعودی دعوت کرد و وزیر خارجه عراق نیز از این دعوت تشکر کرد و قول داد در آینده نزدیک به آن پاسخ دهد.