سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تایید کرد حمله هوایی سحرگاه امروز به شرق سوریه به دستور رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از نشریه وال استریت ژورنال، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد تجاوز هوایی نظامیان این کشور به شرق سوریه به دستور مستقیم جو بایدن صورت گرفته است.

جان کربی روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به حملات موشکی در عراق و ادامه «تهدید‌ها» علیه پرسنل نیرو‌های ائتلاف آمریکا، مجوز حمله سحرگاه امروز را صادر کرد.

سخنگوی پنتاگون که در معیت لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا راهی کالیفرنیا بود، افزود این عملیات حاوی این پیام عاری از ابهام است که رئیس جمهور بایدن در جهت حفاظت را پرسنل آمریکا و نیرو‌های ائتلاف اقدام خواهد کرد. این مقام وزارت دفاع آمریکا تجاوز نظامی به خاک سوریه را اقدامی با هدف تنش زدایی از اوضاع کلی در شرق سوریه و عراق توصیف کرد.

جنگنده‌های آمریکایی سحرگاه جمعه اقدام به بمباران مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه کردند. بر این اساس، دو مقام آگاه اعلام کردند آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کردند.

رسانه صابرین نیوز وابسته به نیرو‌های مقاومت عراق نیز اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند. تاکنون در پی این حمله یک تن کشته و چند نفر دیگر زخمی شده اند.