محمد علی الحوثی ، عضو شورای عالی سیاسی یمن از دست داشتن دولت ترامپ در قتل خاشقجی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، محمد علی الحوثی ، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران برجسته جنبش انصارالله در سخنانی در واکنش به انتشار خلاصه‌ای از گزارش سیا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را به دست داشتن در این قتل متهم کرد.

وی در این باره گفت: نظام سعودی هیچ گامی را بدون کسب اجازه از دولت آمریکا برنمی‌دارد و به همین دلیل بعید نیست که دولت ترامپ در جنایت قتل خاشقجی دست داشته باشد.

الحوثی در ادامه تصریح کرد: تحقیقات آمریکا باید در این پرونده و در دیگر جنایت‌هایی که علیه ملت یمن رخ داده است و آمریکایی‌ها به حمایت اطلاعاتی خود از این جنایت‌ها اعتراف کرده‌اند، شفافیت بیشتری داشته باشد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که جمعه، دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده خلاصه‌ای از گزارش سیا را منتشر کرد که محتوای آن تاکید دارد محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان با ربودن یا کشتن خاشقجی موافقت کرده است.

در این گزارش آمده است: "ما چنین ارزیابی می‌کنیم که محمد بن سلمان نقشه عملیاتی برای دستگیری یا کشتن جمال خاشقجی در استانبول ترکیه را تأیید کرده است."