«خوآن مانوئل سانتوس»رئیس جمهور کلمبیا باب گفت و گوی ملی تازه را در یک نشست اضطراری برای برقراری صلح با شورشیان فارک گشود.

به گزارش مرورنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از بوگوتا، این گفت و گوی ملی پس از آن انجام می شود که اکثریت قلیل رای دهندگان در کلمبیا ناباورانه توافقنامه صلحی را که به نیم قرن جنگ در این کشور پایان می دهد، در یک همه پرسی رد کردند. 
سانتوس روزدوشنبه (به وقت محلی) دریک نطق تلویزیونی گفت: وی از 'هومبرتو دلا کاله' معاون سابق رئیس جمهوری خواسته است هرچه سریعتر مذاکره با فارک را شروع کرده و به تمامی مسائل ضروری برای رسیدن به یک توافق و جامه عمل پوشاندن به رویای دستیابی به صلح یکایک مردم کلمبیا بپردازد. 
این درحالی است که هومبرتو پیش از این استعفای خود را تسلیم سانتوس کرده و گفته بود نمی خواهد مانعی در سر راه آنچه باشد که بعدا پیش خواهد آمد. 
اعلامیه روزدوشنبه سانتوس پس از آن صادر شد که وی خواستار نشست اضطراری با رهبران احزاب سیاسی کشور در تلاش برای یافتن راه برون رفت از شکست تکان دهنده درهمه پرسی یکشنبه شد. 
در همین حال، رودریگو لوندونو رهبر نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) در یک نوار ویدئویی از هاوانا محل برگزاری مذاکرات صلح گفت: چریک های عضو این گروه همچون دولت به حفظ آتش بس متعهدند.