شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای خواستار خروج فوری نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی شد.

به گزارش مرور نیوز، شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه شب از اعطای رأی اعتماد پارلمان لیبی به دولت انتقالی این کشور استقبال کرد و خواستار خروج فوری نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی شد.

شورای امنیت در بیانیه‌ای از تمامی طرف‌ها برای اجرای کامل توافقنامه آتش‌بس مربوط به ۲۳ اکتبر گذشته درخواست و همه کشورهای عضو این شورا را به احترام به این توافقنامه و اجرای کامل آن تشویق کرده است.

بنابر گزارش سازمان ملل، تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ هزار نظامی و مزدور در لیبی حضور داشتند و تاکنون هیچ گونه خروج این نظامیان از لیبی به ثبت نرسیده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت همچنین از تمامی اعضای این شورا خواست تا به تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی احترام بگذارند.

سازمان ملل از سال ۲۰۱۱ تحریم تسلیحاتی علیه لیبی را آغاز کرده است اما برخی کشورها از جمله امارات و ترکیه تاکنون بارها این تحریم را نقض کرده‌اند.

مجلس نمایندگان لیبی روز چهارشنبه گذشته در جلسه‌ای در شهر ست (شرق طرابلس) با ۱۳۲ رأی از مجموع ۱۳۳ رأی، به دولت انتقالی این کشور به نخست‌وزیری «عبدالحمید دبیبه» رأی اعتماد دادند.

پنجم فوریه گذشته، پس از مذاکرات چند روزه تحت نظارت سازمان ملل در ژنو، الدبیبه به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت وحدت در لیبی برای نظارت بر برگزاری انتخاباتی که قرار است اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، انتخاب شد.«محمد منفی» نیز به‌ عنوان رئیس‌ شورای عالی ریاستی انتخاب شد.