مایک پامپئو در مصاحبه با هفته‌نامه «جوئیش کرونیکل» جمهوری اسلامی را به نقض حقوق مردم ایران متهم کرد و گفت: «نگاه کنید، از نظر وضعیت حقوق بشر درون کشورشان، آنها جزء بدترین مجرمان هستند که رفتار هولناکی با مردم خود دارند.

به گزارش مرور نیوز، « مایک پامپئو » وزیر امور خارجه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور در مصاحبه با هفته‌نامه «جوئیش کرونیکل» با تکرار ژست انساندوستانه و مهم بودن مردم ایران برای دولت پیشین آمریکا و بدون اشاره به تأثیر سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ بر زندگی مردم عادی ایران، جمهوری اسلامی را به نقض حقوق مردم ایران متهم کرد و گفت: «نگاه کنید، از نظر وضعیت حقوق بشر درون کشورشان، آنها جزء بدترین مجرمان هستند.... آنها رفتار هولناکی با مردم خود دارند. ظرفیت آزادی و استقلال زنان بسیار محدود است. آنها در مقابل مردم خود بسیار تند و زننده هستند و یکی از اقداماتی که ما انجام دادیم این بود که اطمینان حاصل کنیم همیشه از مردم ایران حمایت می‌کنیم».

ادعای پامپئو در حمایت از مردم ایران درحالی است که فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بیشتر از همه قشر آسیب پذیر ایران را هدف قرار داده بود و تحریم دارو و تجهیزات پزشکی بیش از همه به بیماران و مردم عادی ایران آسیب وارد کرده است.

وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا در ادامه گفت‌وگو با این هفته‌نامه یهودی از ایران بعنوان بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان نام برد و هدف برنامه موشکی ایران را از بین بردن رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

وی با حمایت از رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه موشکی ایران مدعی شد: «(ایران) کشوری است که برنامه موشکی و برنامه هسته‌ای دارد......که هدف آن نابودی اسرائیل آزاد، دموکرات و مستقل است و این چیزی است که منافع عمیق امنیت ملی آمریکا ایجاب می‌کند که مانع آن شود».  

پامپئو سپس با انتقاد از سیاست‌های دولت‌ «باراک اوباما» در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت: «اشتباهی که فکر می‌کنم، دولت قبل از ما مرتکب شد، این بود که به ایران اجازه داد که به صورت افسارگسیخته کارزار تروریستی خود را در سراسر جهان به راه بیاندازد و برنامه موشکی خود را پیش ببرد و در بهترین شرایط (با برجام)، پیشرفت آنها در زمینه تسلیحات هسته‌ای را برای چند سال اندک به تأخیر بیاندازد».

وزیر خارجه پیشین آمریکا در دفاع از سیاست‌های ضدایرانی دولت ترامپ، از هرگونه تلاش دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد و گفت: «خب، شما فقط باید به سخنان رئیس‌‌جمهور (جو) بایدن و اطرافیانش در دوران کارزار انتخاباتی گوش کنید. آنها عمیقاً به آن توافق پیوند خورده‌اند و من فکر می‌کنم آمادگی دارند برای این کار چیزهای زیادی را نادیده بگیرند. ببینید، ما نیز خواستار ورود به یک توافق با ایران بودیم اما باید توافقی باشد که هرگز به آنها اجازه داشتن سلاح هسته‌ای را ندهد. ما حاضر نبودیم که حتی یک اینچ به آنها فرصت انجام چنین کاری را بدهیم. این چیزی است که کشورهای عادی و نرمال با آن موافق خواهند بود».

پامپئو در روزها و هفته‌های اخیر علیرغم آنکه بیش از دو ماه است که از پایان دولت ترامپ می‌گذرد، حضور پررنگی در رسانه‌ها ایفا کرده است و از هر تریبونی برای تکرار اظهارات علیه ایران استفاده کرده است.

وی اخیراً در گفت‌وگو با پایگاه خبری عرب نیوز تصریح کرد که ایران می‌داند که چگونه کامیون خود را از یک آمریکای ضعیف عبور دهد و مدعی شد که جلوگیری از ایران به یک پیام محکم، اراده قوی و تحمیل هزینه(به ایران) نیاز دارد.

پیش از آن نیز، پامپئو در مصاحبه با پایگاه اسرائیلی آی 24 نیوز با یاد کردن از توافق هسته‌ای ایران به عنوان یک شرارت عظیم و «هیولا»، درباره هرگونه مذاکره مجدد با ایران هشدار داد و مدعی شد این کشور تهدیدی برای ثبات در منطقه غرب آسیا است.

وی ضمن افتخار کردن به کارزار فشار حداکثری بر مردم ایران، ادعا کرد: ما رژیم ایران را منزوی کردیم، به شکلی که هیچ کشور دیگری تا کنون تجربه نکرده بود.