سفر بنیامین نتانیاهو به علت ترس از موشک‌های گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه لغو شده است.

به گزارش مرور نیوز، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی ، منابع خبری، بامداد امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که « بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به شهر اشغالی عسقلان در شمال نوار غزه را لغو کرده است.

خبرگزاری فلسطینی «شمس نیوز» به نقل از برخی منابع عبری در این خصوص گزارش داد که این سفر به علت ترس از موشک‌های گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه لغو شده است.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» نیز در ارتباط با لغو این سفر گزارش داد که پس آنکه هواداران نتانیاهو به مدت سه ساعت منتظر او ماندند، نتانیاهو سفرش به عسقلان را لغو کرد.

با این حال، حزب لیکود (حزب نتانیاهو) مدعی شد که علت لغو این سفر «یک گفت‌و‌گوی طولانی سیاسی» بوده و این سفر در زمان دیگری صورت خواهد گرفت.

این اخبار در حالی منتشر شده است که گروه‌های مقاومت فلسطین شهر اشغالی عسقلان را در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، در جریان یک جشن تبلیغاتی که نتانیاهو در آن زمان آن را برای کمپین انتخاباتی خود به راه انداخته بود، هدف قرار داده بودند.

 در ماه سپتامبر همان سال نیز موشک‌های مقاومت نتانیاهو را وادار کرده بودند که به سخنرانی انتخاباتی خود در عسقلان پایان دهد.

امسال نیز پس از تحقیقات اخیر وزارت داخلی نوار غزه درباره شهادت سه ماهیگیر فلسطینی در آب‌های مجاور نوار غزه، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تل‌آویو هشدار داد که این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند.

این ماجرا از آنجا شروع شد که وزارت داخلی نوار غزه روز چهارشنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای ضمن معرفی کردن رژیم صهیونیستی به عنوان عامل شهادت سه ماهیگیر فلسطینی در آب‌های جنوب نوار غزه درباره حادثه مذکور اعلام کرد که این انفجار با یک حادثه امنیتی در تاریخ بیست و دوم ماه فوریه گذشته در آب‌های مجاور خان یونیس مرتبط بوده است.

بر اساس تحقیقات وزارت داخلی نوار غزه، سه ماهیگیر فلسطینی بر اثر گیر کردن پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی به تور آنها به شهادت رسیده‌اند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» پس از بیانیه سرایا القدس، نوشته بود، بر اساس تجربه هرگاه بازوی نظامی جهاد اسلامی تهدید به پاسخ کند، بهتر است این تهدیدها جدی گرفته شود.

تنها چند ساعت پس از صدور بیانیه سرایا القدس، منابع خبری گزارش دادند که سامانه‌های گنبد آهنین در نوار غزه بدون شناسایی هدفی خاص به سمت هدفی خیالی موشک شلیک کرده‌اند.