نیروهای رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دو مسئول وزارت خارجه تشکیلات خودگردان به نام‌های «عمر عوض الله» و «عمار حجازی» را بازجویی کردند.

به گزارش مرور نیوز، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از توقیف دو مسئول وزارت خارجه این تشکیلات توسط مأموران رژیم صهیونیستی در حین بازگشت از اردن خبر داد.

المالکی در مصاحبه با رادیو «صوت فلسطین» گفت که نیروهای رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دو مسئول وزارت خارجه تشکیلات خودگردان به نام‌های «عمر عوض الله» رئیس اداره ویژه سازمان ملل و سازمان‌های تابعه آن در وزارت خارجه و «عمار حجازی» معاون وزیر خارجه را توقیف و از آن‌ها درباره تحرکات فلسطین در دیوان بین‌المللی کیفری بازجویی کرده‌اند.

به گفته وی، مأموران رژیم صهیونیستی از این دو مسئول فلسطین درباره دیدار اخیر با «فاتو بنسودا» دادستان دیوان بین‌المللی کیفری و توافقات آن‌ها بازجویی کرده و درباره عواقب همکاری با دادگاه لاهه هشدار دادند.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، وزیر خارجه فلسطین تصریح کرد که بازجویان رژیم اشغالگر به مسئولان فلسطینی ابلاغ کرده‌اند که همکاری با دادگاه لاهه خط قرمز این رژیم است.

به گفته وی، مأموران رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند که در صورت همکاری با دادگاه لاهه، مجازات‌هایی را علیه مسئولان فلسطینی حتی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال خواهند کرد.

روز یکشنبه رژیم صهیونیستی کارت ویژه «VIP» المالکی را در حین بازداشت از سفر خارجی، ضبط کردند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روزپنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که دادگاه لاهه نامه‌ای به رژیم صهیونیستی ارسال و به مدت ۳۰ روز به این رژیم مهلت داده تا به نامه آن پاسخ دهند.

اوایل مارس گذشته دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اجرای تحقیقات درباره وضعیت فلسطین را آغاز کرد.