وزیر امور خارجه چین در دیدار با رئیس جمهور ایران بر تمایل پکن به توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شینهوآ، «وانگ ئی» وزیر خارجه چین روز شنبه در دیدار با « حسن روحانی » رئیس جمهور ایران به صراحت اعلام کرد که تحت هر شرایطی در جهان، تمایل پکن به توسعه روابط دوجانبه چین- ایران تغییری نخواهد کرد.

وی با ارسال پیام تبریک سال نو از سوی «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین به مردم ایران از جمهوری اسلامی بابت پذیرایی گرم از هیأت نمایندگی چین در ایام نوروز قدردانی کرد.

وزیر خارجه چین در این دیدار تصریح کرد که مشارکت جامع راهبردی چین- ایران در برابر تغییرات در عرصه بین‌المللی مقاومت کرده است.

وانگ ئی با اشاره به اینکه امسال پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور است، گفت که سند همکاری جامع که روز شنبه به امضای دو طرف رسید، یک طرح و نقشه کلی برای تقویت مشارکت راهبردی جامع چین- ایران ترسیم می‌کند که نه تنها به سود مردم دو کشور خواهد بود، بلکه باعث همکاری ایران و چین در حفظ صلح جهانی و منطقه‌ای خواهد شد.

وزیر خارجه چین در ادامه افزود که پکن از ایران در دفاع از حاکمیت و اقتدار ملی و همچنین حراست از مسیر توسعه برگزیده خود قاطعانه حمایت می‌کند.

وانگ همچنین گفت که چین صرف‌نظر از تحولات گذشته، حال یا آینده، در مخالفت با تحریم‌های نامعقول و یکجانبه علیه ایران از سوی سایر کشورها ثابت قدم است زیرا این تحریم‌ها به ویژه تحریم‌هایی که بر مبنای اکاذیب و اطلاعات جعلی است، ناقض حقوق بین‌الملل است.

این دیپلمات بلندپایه چین در ادامه گفت که پکن همچنان آماده است تا با ایران و سایر کشورها به طور مشترک علیه رفتار زورگویانه قدرت‌ها ایستادگی کرده، از برابری و عدالت در عرصه بین‌المللی حمایت و از هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل دفاع کند.