مصطفی الکاظمی دستور داده است که توافق نامه امضا شده بین عراق و چین اجرایی شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از نون الخبریه، حسن ناظم وزیر فرهنگ و سخنگوی شورای وزیران عراق در سخنانی یپرامون تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کابینه گفت: مصطفی الکاظمی دستور داده است که توافق نامه امضا شده بین عراق و چین اجرایی شود. چرا که این امر زمان زیادی خواهد برد و باید از هم اکنون مقدمات آن آغاز شود.

گفتنی است این دستورات در شرایط کنونی درحالی از سوی نخست وزیر عراق مطرح می شود که او پیشتر توافق نامه  امضا شده در دوره عادل عبد المهدی با چین را در سطح امضای تفاهم نامه بین دو کشور توصیف کرده بود که هنوز به مرحله توافق نامه نرسیده است.

از سوی دیگر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز در راس هیاتی به عربستان سعودی سفر می کند.

به گفته حسین علاوی مشاور نخست وزیر عراق  در این سفر که به دعوت پادشاه سعودی انجام می شود موضوعات مورد توجه دو کشور بررسی خواهد شد.

پیشتر عبد العزیز الشمری سفیر عراق در ریاض اعلام کرده بود که در سفر کاظمی مسائل مهم سیاسی،  امنیتی   و اقتصادی بررسی خواهد شد و چندین توافق نامه در زمینه های مختلف بین دو کشور امضا خواهد شد.

خبر دیگر از عراق اینکه آرزو محمود نماینده پارلمان عراق از فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق در سخنانی درخصوص برگزاری جلسه امروز پارلمان عراق به منظور رای گیری در خصوص بودجه ۲۰۲۱ گفت: احتمالا جلسه امروز پارلمان برگزار نخواهد شد؛ برای اینکه ممکن است این جلسه اساسا به حد نصاب قانونی نرسد.