بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی» در پی نشت مواد رادیواکتیو، بیش از ۳۰۰ خانه در یکی از شهرستان‌های ایالت فلوریدا حکم تخلیه دریافت کردند.

به گزارش مرور نیوز، در پی نشت مقادیر زیادی از فاضلاب سمی آلوده به مواد رادیواکتیو در خلیج «تمپا»، مقام‌های ایالت «فلوریدا» اعلام وضعیت فوق‌العاده کردند.

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، بیش از ۳۰۰ خانه در یکی از شهرستان‌های ایالت فلوریدا حکم تخلیه دریافت کردند و بزرگراهی در نزدیکی مخزن «پاینی پوینت» مسدود شده است.

طبق این گزارش، مقام‌های ایالت فلوریدا با ارسال پیام‌هایی از شهروندان محل وقوع این حادثه درخواست کردند تا بسرعت خانه‌های خود را ترک کنند.

مقام‌های ایالت فلوریدا می‌گویند که مخزن ۳۱ هکتاری، میلیون‌ها گالن آب حاوی فسفر و نیتروژن از یک کارخانه فسفات را در خود جای داده است.

طبق این گزارش، حوضچه‌ای که نشت در آن رخ داده است، آلوده به یک ماده زائد رادیواکتیو است که حاصل از تولید کود شیمیایی می‌باشد و آب این حوضچه حاوی مقادیر کمی رادیوم و اورانیوم است.

مقام‌های ایالت فلوریدا در حالی اعلام وضعیت فوق‌العاده کرده‌اند که تلاش‌ها در روز جمعه هفته گذشته برای جلوگیری از نشت و ترمیم این حوضچه بی‌نتیجه مانده بود و «ران دسنتیس» فرماندار فلوریدا روز گذشته (شنبه) به وقت محلی اعلام وضعیت فوق‌العاده در منطقه محل حادثه کرد.

طبق این گزارش، نگرانی‌ها از نفوذ این مواد سمی به زمین‌های کشاوزری منطقه افزایش یافته است و یکی از مقام‌های محلی گفته است که صحبت از وقوع سیلابی به بزرگی دو میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر در عرض چند دقیقه است.

بی بی سی همچنین گزارش کرد که با اعلام وضعیت اضطراری، مقام‌های ایالت فلوریدا در تلاش هستند با ارسال پمپ و تجهیزت به منطقه، بتوانند وضعیت پیش آمده را تحت کنترل درآورند.