بر اساس آمارهای جهان ۱۳۲,۲۴۲,۵۷۲ نفر در سراسر جهان به کرونا آلوده شده اند.

به گزارش مرور نیوز، آمار وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند شامگاه دوشنبه از ۱۳۲ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۱۳۲,۲۴۲,۵۷۲ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲,۸۶۹,۸۸۸  نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما ۱۰۶,۴۵۶,۸۳۹ نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

افزایش مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۱۳۲ میلیون نفر در حالی است که به دلیل گسترش سویه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا از جمله کرونای انگلیسی و برزیلی در قاره‌های مختلف، رنگ کشورهای زیادی قرمز شده است.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با ۳۱,۴۳۴,۴۶۷ نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با ۵۶۸,۸۹۴ جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۲۳.۷۹ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، برزیل با نزدیک به سیزده میلیون مبتلا یعنی ۹.۸۳ درصد کل بیماران در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها، هند با حدود ۹.۶۰ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا دوازده میلیون و هفتصد هزار نفر قرار گرفته است.

توزیع مبتلایان کرونا در کشورهای مختلف

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود سی‌وشش میلیون و دویست هزار مبتلا و تقریبا ۸۲۵ هزار فوتی، و قاره اروپا با چهل میلیون و صد و پانصد هزار مورد ابتلا و ۹۲۸ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

از سوی دیگر، دکتر «اسماعیل بالیک» رئیس دپارتمان بیماری‌های عفونی در دانشگاه آنکارا هشدار داده به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ترکیه، احتمال وقوع جهش و ظهور نوع جدیدی از این ویروس مختص این کشور وجود دارد.