نخست وزیر ژاپن جهت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام درخواست داد و گفت: بدون شک فرصت منحل کردن پارلمان پیش از رقابت‌های رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، براساس گزارش روزنامه آساهی، نخست وزیر ژاپن تاکید کرد این فرصت وجود دارد که وی خواستار برگزاری یک انتخابات پارلمانی زودهنگام تا قبل از پایان دوره تصدی کنونی‌اش به عنوان رئیس حزب حاکم "لیبرال دموکرات" در سپتامبر سال جاری میلادی شود.

این اظهارات در بحبوحه گمانه‌زنی‌های دیرینه درباره اینکه یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن احتمالا پس از سفر برنامه‌ریزی شده‌اش به آمریکا در اواخر ماه جاری میلادی پارلمان را منحل خواهد کرد، مطرح شدند.

انتخابات قبلی مجلس ژاپن در سال 2017 میلادی برگزار شد و انتخابات بعدی آن نباید تا اکتبر سال جاری میلادی برگزار شود اگرچه نخست وزیر این قدرت و اختیار را دارد تا پارلمان را منحل کند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

سوگا سه‌شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی گفت: بدون شک فرصت منحل کردن پارلمان پیش از رقابت‌های رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات وجود دارد.

سوگا سپتامبر سال گذشته رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات را به دست آورد و جانشین شینزو آبه، نخست وزیر وقت ژاپن شد که به دلایل بیماری از سمت خود استعفا داد. سوگا بارها درباره یک انتخابات زودهنگام هشدار داده بود و بر لزوم تمرکز بر برنامه‌ها و اقدامات برای مهار پاندمی کرونا تاکید داشت؛ پاندمی که اقتصاد ژاپن را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است.