النخاله گفت: طرح صلح عربی خطرناکتر از اعلامیه بالفور است زیرا این طرح به رسمیت شناختن پروژه صهیونیستی در سرزمین فلسطین توسط اعراب است.

به گزارش مرور نیوز، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با سایت المسیره یمن گفت، ملت یمن در مقابله با دشمن متجاوز دستاوردهای بزرگی را به دست آوردند و امروز قطب های متجاوز برقراری آتش بس را گدایی می کنند. ایستادگی و دستاوردهای این ملت با وجود محاصره و تبدیل آن به موقعیت پاسخ به حملات دشمن و تحقق پیروزی ها قابل ستایش است.

وی افزود: جنگ یمن فاقد مشروعیت بوده و به هیچ وجه قابل توجیه نیست. این جنگ ستم و معصیت عربستان در حق یمن تحت شعارهای دروغین است که هیچ واقعیتی ندارد. متأسفانه ما شاهد توطئه عرب علیه ملت یمن با عناوین واهی بودیم در حالی که این ملت، عرب هستند. نیروهای متجاوز در طول این شش سال جنگ یمن جنایت های سنگینی مرتکب شدند بدون اینکه کسی آنها را مجازات کند.

النخاله گفت، رهبری یمن با درایت خود در مدیریت نبرد کارآمدترین است و میدان درگیری ها گواهی بر این امر است. آنچه عربستان به یمن ارائه می دهد ابتکارعمل نیست زیرا ریاض خواستار برقراری آتش بس همزمان با تداوم محاصره یمن و تشدید درد و رنج ملت این کشور است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیرامون روابط یمن با کشورش گفت، یمن در مقاومت و ایستادگی همزاد فلسطین است و در کلام و موضع همواره در کنار مقاومت فلسطین بوده و از آن حمایت کرده است.

وی از موضع روشن یمن در قبال فلسطین قدردانی کرد و گفت، این موضع گیری یمن در میان ملت‌های منطقه بی‌نظیر است. یمن با وجود محاصره، ملت فلسطین را در نوار غزه تحت محاصره یاری کرد و جمع کثیری از فلسطینی ها را در خود پناه داده است و با آنها همانند یمنی ها رفتار می کند.

وی از عرب ها خواست از آنچه در یمن رخ داد، درس عبرت بگیرند و تجاوز را متوقف کنند و گفت: امیدوار بودیم اگر مداخله نظامی در یمن (عملیات طوفان قاطعیت) صورت گرفت برای دفاع از ملت فلسطین باشند نه حمله به ملت یمن. عرب ها ملت ما را زیر بمباران و محاصره تنها گذاشتند، بعد به ملت یمن که همواره در کنار ملت فلسطین است، حمله کردند.

النخاله گفت، یمنی‌هایی که با وجود جنگ و محاصره در کنار فلسطین هستند، پس از پیروزی خود هم تا زمان دستیابی به پیروزی نهایی فلسطین بر طرح صهیونیستی بر این موضع خود ثابت خواهند بود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پیرامون عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هم گفت، متاسفانه برخی از نظام‌های عربی سیاست‌های آمریکا را اجرا می‌کنند و بعد هم از طریق عادی سازی سیاست های صهیونیست را پیاده می کنند. حمله تکفیری به سوریه و تجاوز به یمن بیانگر حمله به منطقه عربی است و آمریکا با هدف نابودی این منطقه و تقویت پروژه صهیونیستی پشت این حملات قرار دارد. هدف از این حملات آمریکا خدمت به طرح صهیونیستی و نابودی قدرت های عربی است که در کنار ملت فلسطین ایستاده اند.

وی ادامه داد، ملت‌های عرب می‌دانند که ملت فلسطین در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه تنها رها شده است. نظام‌های عربی می‌خواهند ملت فلسطین را به سمت تسلیم شدن سوق داده و با رژیم صهیونیستی توافق کنند. توافقنامه اسلو یک طرح صهیونیستی است که توسط فلسطینی ها امضا شده است و نتیجه آن این است که مردم فلسطین به اقلیتی تحت کنترل این رژیم تبدیل می شوند.

النخاله گفت، طرح صلح عربی خطرناکتر از اعلامیه بالفور است زیرا این طرح به رسمیت شناختن پروژه صهیونیستی در سرزمین فلسطین توسط اعراب است. نظام های عربی می خواهند پروژه صهیونیستی واقعیت پیدا کند و مردم فلسطین و عرب آن را بپذیرند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به پول امارات نیازی ندارد اما امارات خود را برای دشمن تحقیر می کند و با پرداخت این پول ها به این رژیم نزدیک می شود، گفت، بردگان تلاش می کنند از ارباب خود اطاعت کنند و این چیزی است که در مورد پستی و حقارت امارات در مقابل دشمن صهیونیستی و دولت آمریکا دیده می شود.

النخاله گفت، عرب‌ها تنها کمک های عینی مثل کیسه‌های انتقال شهدا و برخی مواد غذایی به ملت فلسطین می کنند، کمک هایی که همگی آنها با موافقت دشمن صهیونیستی انجام می شود.

وی افزود، دلیل حملات به ایران ایستادگی این کشور در مقابل طرح صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین است. ایران الگویی در همبستگی با ملت های مستضعف و مظلوم منطقه است. اینکه ایران از یمن و فلسطین در مقابله با ماشین آدم کشی آمریکا و رژیم صهیونیستی پشتیبانی می کند، چه ضرری دارد؟ عربستان میلیاردها دلار بابت سلاح پرداخت می کند تا ملت یمن را کشته و محاصره کند و در عین حال اندک کمک به ملت فلسطین را رد می کند.

النخاله پیرامون امور داخلی فلسطین هم گفت، با وجود اقدامات برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و غیر آن، همه باید بدانند که ملت فلسطین همچنان تحت اشغال است. انتخابات فلسطین را می توان زندگی در یک بازداشتگاه بزرگ تعبیر کرد.

وی افزود: ما دچار توهم نمی شویم. وضعیت طبیعی برای ملت تحت اشغال، مقاومت است نه همزیستی با اشغالگر خود.

النخاله گفت: جنبش فتح و حماس پس از برگزاری انتخابات نمی‌توانند دولت وحدت ملی تشکیل دهند. معادله بین المللی خواهان تشکیل کشور فلسطین حتی در نوار غزه و کرانه باختری نیست. گزینه ما باید مقاومت و نبرد باشد، حتی اگر تعدادمان کم باشد. به هیچ وجه نمی توانیم به عنوان ملت فلسطین بپذیریم که پروژه صهیونیستی در سرزمین ما پا برجا بماند. مبارزه ما با دشمن مبارزه برای تاریخ، دین و مبارزه برای آینده ملت است. ما باید بجنگیم تا پروژه صهیونیستی در منطقه ما مستقر نشود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پایان پیرامون محور مقاومت گفت، این محور در چشم انداز و موضع منسجم است و قابلیت های آن با گذشت زمان رشد کرده و بیشتر خواهد شد.