وزیر خارجه آلمان در ادامه اعلام کرد که که مسائل پیرامون برجام بسیار پیچیده است و یافتن راه‌حل برای آن نیازمند تمایل تمامی طرف‌ها برای سازش است.

به گزارش مرور نیوز، هایکو ماس ، وزیر خارجه آلمان در سخنانی با اشاره به مذاکرات وین، از تمایل طرف‌های مذاکره کننده به کار با جدیت بر روی برجام سخن گفت.

او گفت: ما نخستین هفته از مذاکرات سازنده را در وین در پشت سر گذاشتیم. تمامی طرف‌ها تمایل خود برای کار با جدیت مورد نیاز را به منظور دستیابی به یک هدف از خود نشان دادند و آنهم اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران است.

وزیر خارجه آلمان در ادامه اعلام کرد که که مسائل پیرامون برجام بسیار پیچیده است و یافتن راه‌حل برای آن نیازمند تمایل تمامی طرف‌ها برای سازش است.

گفتنی است روز گذشته «هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، خروج آمریکا از برجام را عامل تنش برسر برنامه هسته‌ای ایران دانست.

"هوآ چونینگ" در صفحه توییتر خود نوشت: «دولت قبلی آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شد و فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد و همین موجب شد تنش‌های مداوم برسر برنامه هسته‌ای ایران شکل بگیرد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در پیام توییتری خود ادامه داد: «آمریکا باید هر چه زوددتر به این توافق برگردد و تمام تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کند تا تهران نیز پای‌بندی خود به این توافق را ازسر بگیرد.»

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای، امروز جمعه ۲۰ فروردین از آغاز به کار جلسه دوم کمیسیون جامع اقدام مشترک در وین خبر داد.

جلسه این کمیسیون با حضور جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا، انریکه مورا، مدیر سیاسی روابط خارجی این اتحادیه و نمایندگانی از کشور‌های چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلستان و ایران برگزار شد.

همچنین "میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از برگزاری نشست کمیسیون برجام، در پیامی توییتری اعلام کرد: طرفین توافق هسته‌ای از نتایج جلسات کارشناسی رضایت دارند.