برخی منابع خبری اعلام کردند: محمد کمال و یاسر شحاته دو تن از رهبران گروه اخوان المسلمین مصر چند ساعت پس از دستگیری در بازداشتگاه کشته شدند.

به گزارش مرورنیوز، این در حالی است که وزارت کشور مصر در این باره طی بیانیه ای کمال را مسوول شاخه نظامی جماعت اخوان معرفی و اعلام کرد وی و شحاته در تبادل آتش با نیروهای امنیتی در جریان محاصره یک آپارتمان در منطقه البساتین قاهره کشته شده اند.
تشکیلات اخوان المسلمین مصر اعلام کرد : نیروهای امنیتی روز دوشنبه کمال را که عضو دفتر ارشاد این گروه بوده به همراه شحاته در یکی از مناطق شرقی قاهره دستگیر کرده بودند. 
براساس این خبر بیانیه مذکور همچنین از کشف مقادیری سلاح و مهمات و اسناد متعلق به جماعت اخوان در داخل آپارتمان یاد شده خبر داده است. 
کمال از زمان نا آرامی های میدان رابعه عدویه دراگوست ۲۰۱۳ در انظار عمومی ظاهر نشده بود؛ وی یکی از رهبران تحت پیگرد اخوان توسط نیروهای امنیتی مصر معرفی شده بود. 
کمال همچنین به تحریک به قتل ، خشونت ، دعوت به سرنگونی نظام و عضویت در گروه اخوان المسلمین متهم بود و طی محاکمه غیابی در دو پرونده به حبس ابد محکوم شده بود.
وی یکی از اعضای بارز جماعت اخوان المسلمین مصر و لیدر جریان معروف به رهبران جوان این گروه بود.
وی عهده دار ریاست اتاق مدیریت بحران این گروه و متصدی دفتر ارشاد آن تا پیش از بروز بحران داخلی در میان اعضای جماعت اخوان المسلمین بود.