گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» وابسته به ارتش عراق اعلام کرد: حمله راکتی به پایگاه هوایی «بلد»، تروریستی است.

به گزارش مرور نیوز، گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» (وابسته به ارتش عراق ) طی بیانیه‌ای به حمله راکتی شب گذشته به پایگاه هوایی «بلد» در استان صلاح‌الدین واقع در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد واکنش نشان داد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الفرات» منتشر شد، آمده است: در جدیدترین جنایت قانون‌شکنان، پایگاه هوایی بلد،[شامگاه یک‌شنبه] با پنج راکت که از منطقه "دوجمه" از توابع شهرستان "الخالص" شلیک شد، هدف قرار گرفت که طی آن دو نیروی هنگ حفاظت و حمایت از این پایگاه زخمی شدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این اقدامات شنیع علیه تاسیسات نظامی ما، با پاسخ محکم نیروهای امنیتی قهرمان عراق همراه خواهد شد که در دفاع از توانمندی‌ها و امکانات کشور از جمله این پایگاه هوایی کوتاهی نخواهد کرد. پایگاهی که جنگنده‌های نیروی هوایی عراق (F_۱۶) که استفاده از آنها در مبارزه با تروریسم مشهود است، را در خود جای داده است.»

در پایان این بیانیه تاکید شد که اقدام عاملان این حمله راکتی، یک اقدام تروریستی به شمار می‌آید.

منابع خبری شامگاه یک‌شنبه از حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد عراق خبر دادند و اعلام کردند که دست‌کم صدای پنج انفجار در نزدیکی این پایگاه هوایی شنیده شد.

پایگاه خبری «صابرین نیوز» نیز خبر داد که شرکت پیمانکار نظامی «سالی پورتر» وابسته به ارتش اشغالگر آمریکا، مستقر در پایگاه هوایی بلد، هدف شلیک چند راکت قرار گرفته است.

منابع خبری نیز اعلام کردند که صدای آژیرهای خطر از بخش آمریکایی پایگاه نظامی بلند شنیده شده و خودروهای امداد به سوی این پایگاه رفته‌اند.

در پی این حملات راکتی، بالگردهای آمریکایی به طور گسترده در اطراف پایگاه هوایی بلد به پرواز در آمدند. منابع امنیتی عراقی گفتند که سه راکت داخل پایگاه بلد در شمال بغداد اصابت کرده و دو راکت دیگر نیز به اطراف این پایگاه که جنگنده‌های اف ۱۶ در آن مستقر هستند برخورد کرده است.