نیروهای گارد ساحلی ایتالیا پنج هزار و 600مهاجر غیرقانونی را در آبهای ساحلی این کشور از غرق شدن نجات داد.

به گزارش مرورنیوز، بیانیه گارد ساحلی ایتالیا حاکی است : عملیات نجات بخشی این مهاجران در روز دوشنبه به نجات این تعدا دمهاجر غیرقانونی لیبیایی که از طریق دریای مدیترانه می خواستند، به اروپا بروند؛ صورت گرفته است. 
تلویزیون رسمی ایتالیا به نقل از گارد ساحلی این کشور افزود: از مجموع 39 قایق حامل این مهاجران اولین قایق ها از سحرگاه دوشنبه پیگیری شدند و یکی از این قایق ها که حامل بیش از 700 مهاجر بود در کانال ساحلی سیسیل پیدا شد که یکی از مسافران آن در سفر درگذشته بود و جسدش هنوز در قایق بود. 
این گزارش حاکی است ،جستجوها همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود در سواحل جزیره لامبیدوسا در جنوب ایتالیا تعداد مهاجران بیشتری از آب گرفته شوند.
یک کشتی متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز ، یک کشتی متعلق به نیروی دریایی ایتالیا و یک کشتی متعلق به سازمان غیردولتی مواس (از مالت) نیز در این عملیات گسترده شرکت داشتند. 
ایتالیا روز سوم اکتبر جاری مراسم ویژه سومین سالگرد غرق شدن کشتی پناهجویان حامل 366مهاجر در آبهای ساحلی سیسیل را برگزار کرد.
وزارت کشور ایتالیا در ماه اگوست (مرداد/شهریور) هشدار داده بود موج جدیدی از مهاجران غیرقانونی در فصل پاییز در راه است. 
این کشور نخستین مقصد مهاجران غیرقانونی است که با گذر از دریا خود را به ایتالیا می رسانند تا از آنجا روانه دیگر کشورهای اروپایی شوند.
براساس آمارهای وزارت کشور ایتالیا از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه سپتامبر(هفته گذشته) 128هزار و 397 مهاجر غیرقانونی به این کشور امده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5.15 درصد افزایش نشان می دهد.