پاپ فرانسیس بار دیگر تمایل خود برای سفر به کره شمالی را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، یک اسقف ارشد کره جنوبی روز دوشنبه گفت، پاپ فرانسیس ضمن همدردی خود با مردم کره که به خاطر جنگ سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ مدت طولانی است از هم جدا افتاده‌اند، بار دیگر تمایل خود برای سفر به کره شمالی را ابراز کرده است.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، طبق گفت‌وگوی این اسقف با یونهاپ، پاپ این اظهارات را طی نشستی با "لازاروس یو هونگ-سیک" که رئیس اسقف‌نشین دیژون است، در واتیکان بیان کرد و گفت مردم کره ۷۰ سال است از درد جدا زندگی کردن رنج می‌برند.

به گفته اسقف، پاپ گفته است در صورت تکمیل مقدمات مربوطه، به کره شمالی سفر خواهد کرد. پاپ قبلاً نیز تمایل خود به سفر به کره شمالی را ابراز کرده بود.

سفر پاپ به پیونگ‌یانگ در سال ۲۰۱۸ و در بحبوحه جو صلحی که به دنبال ۳ نشست بین دو کره و نشست تاریخی بین کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا ایجاد شده بود، محتمل جلوه می‌کرد.

در اکتبر همان سال، "مون جائه-این"، رئیس‌جمهور کره جنوبی تماس محترمانه‌ای با پاپ برقرار کرد و دعوت کلامی کیم را انتقال داد. پاپ در آن زمان گفت در صورت دعوت رسمی پیونگ‌یانگ، مشتاق سفر به کره شمالی است.

با این وجود، از زمان نشست بدون توافق سال ۲۰۱۹ بین کیم و ترامپ در هانوی، پیشرفت بیشتری در این حوزه حاصل نشده است.

به گفته یو هونگ-سیک، پاپ از کارزار توزیع واکسن به ابتکار اسقف‌نشین دیژون که طی آن ۴۶۰ هزار دلار آمریکا به واتیکان اهدا شده، نیز قدردانی کرد.