ائتلاف عربستان سعودی شنبه شب نیز مدعی شده بود که یک پهپاد حاوی مواد منفجره را که سمت «خامس مشیط» در پرواز بود را منهدم کرده است.

به گزارش مرور نیوز، رسانه های سعودی مدعی شدند که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد تهاجمی را در مناطق جنوبی این کشور رهگیری و منهدم کرده است.

براساس گزارش پایگاه خبری الحدث، ائتلاف عربستان سعودی در جنگ با یمن مدعی شده است که در حال اجرای اقداماتی در مقابل اهداف تهدید کننده برای محافظت از تاسیسات غیرنظامی و شهروندان هستیم.

ائتلاف سعودی به جزئیات بیشتری درباره این حمله اشاره نکرده است اما برخی منابع خبری دیگر میگویند که ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه یک شنبه دو موشک بالستیک و یک پهپاد به خاک عربستان شلیک کرده‌اند.

یمن هنوز به این گزارشها واکنش نشان نداده است.

این ائتلاف شنبه شب نیز مدعی شده بود که یک پهپاد حاوی مواد منفجره را که سمت «خامس مشیط» در پرواز بود را منهدم کرده است.

ائتلاف سعودی در بیانیه خود با متهم کردن نیروهای انصارالله برای حمله به خاک عربستان سعودی مدعی شده است که اقدام یمنیها برای هدف گرفتن غیرنظامیان نقض فاحش قوانین بین المللی است.

این درحالیست که حملات ائتلاف سعودی با جنگنده های پیشرفته و بمبهای ممنوعه تا کنون حان دهها هزار غیرنظامی یمنی از جمله زنان و کودکان را گرفته است ومحاصره یمن از سوی عربستان سعودی و متحدانش باعث قحطی، گرسنگی کودکان و کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور شده است.